Web Toolbar by Wibiya rosyred -

"Beauty is a manifestation of secret natural laws, which otherwise would have been hidden from us forever. "


Jag beställde några prover på mineralfoundation i förra veckan på Tikei.se.
De kom idag i tio små söta förpackningar tillsammans med ett mineralborste + 2 ögonskuggor (som jag fick som en liten present ;).
Nu ska jag prova en förpackning per dag för att välja ut vilken färg som passar mig bäst och sedan beställa en stor burk med "mitt perfekta" mineralfoundation.
När jag beställde proverna valde jag de färger som jag tror passar min hy men det kan ju alltid se annourlunda ut på ansiktet när man väl applicerat det. Så jag beställde tio stycken som jag ska prova ett tag framöver nu :)
Idag provade jag första provet. Det kletar inte, det känns inte tungt på ansiktet, det färgar inte av sig på kläder och handdukar...
Tror jag kör med mineralfoundation från och med nu ;)

Egentligen hatar jag att använda smink. Det är givetvis roligt att sminka sig när man ska gå ut men såhär till vardags går jag hellre runt utan smink, om jag nu ska ut (alltså inte partaja-ut-ut) så brukar jag bara dutta på lite foundation eller puder för ev. rodnader (har väldigt känslig hy nämligen) och mascara på ögonfransarna för att "öppna upp" ögonen. Mer än så gör jag faktiskt inte!
Jag försöker verkligen använda så lite smink som möjligt och dricker hellre mycket vatten, äter mycket frukt, grönsaker och fisk, går och lägger mig tidigt så att jag får en god natts sömn (varje natt!) och försöker vara ute i friska luften så mycket som möjligt!

En annan sak som trillade ner i brevlådan idag var lönebeskedet för augusti månad.
Allt jag kan säga är att jag blev positivit överraskad. fick liter mer än jag hade räknat med :)
Känns sedan extra lätt att gå och jobba, som jag gjorde idag mellan 13.00 och 16.00. Skönt pass på bara tre timmar :)




Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0