Web Toolbar by Wibiya rosyred -

“Photography is a way of feeling, of touching, of loving. It remembers the little things in your life, long after you have forgotten everything.”


God morgon
på er, eller nja god förmiddag kanske man skulle säga :)
Stormen är över, tack och lov. Var inne i några av mina gamla mappar på den gamla datorn på morgonen och fick nästan en chock. Där mitt i allt hittar jag några foton på oss i familjen som vampyrer/Dorian Gray-look-alikes.
Helt grå hy, röda ögon, enorma ögonpåsar, hemska rynkor vid munnen och ögonen! Haha, satte nästan kaffet i halsen.
What the hell is this, tänkte jag i en sekund. Sedan kom jag på att jag satt och lekte med pappas Photoshop för några år sedan, han har btw en ultra stor skärm, så man ser precis allt man behöver se och lite till! Kan väl inte påstå samma sak om min lilla notebook...

Jag burkar sällan, ytterst sällan redigera min fotografier i Photoshop, eftersom jag vill ha dem så naturliga som möjligt, sedan finns det givetvis undantag och program som just Lightroom eller Photoshop (som jag använder för att justera ljus, skuggor, ta bort fläckar osv) som gör att ett fotografi blir betydligt bättre, fast det är väl common knowledge vid det här laget :)
Annars så "leker" jag mest med Photoshop. Tar fram någon bild, sätter på lite musik som jag kan lyssna på i timmar (One Night Only, Adele, Pixie Lott) och bara provar mig fram bland alla curves, contrasts, layermasks, soft lights, actions och allt annat gott och blandat som finns där :) Photoshop är nästan som en god godispåse :)
Därför dessa fotografier på oss som vampyrer, Dorian Gray eller som om vi levde på 1800-talet! Eller det värsta; sätta dit "genomskliga/suddiga människor" i bilderna, ståendes bakom någon dörr, reflections in the mirror... ush, varför plågar jag mig själv på detta viset??
Varje gång får jag chock när jag ser dessa, glömmer lätt bort allt jag redigerat :D
Dessa bilder får ni tyvärr inte se här på bloggen! :D
It's for your own good!


Jag gick ju Europa Ekonomi på gymnasiet, som är en blanding mellan ekonomi, juridik och språk och innefattade 2 x 2 veckors praktik i Norwich, England (i hela studieprogrammet var Norwich praktiken klart bäst!) och under andra och trejde året hade vi mycket ekonomiska ämnen såsom internationell ekonomi, redovisning och beskattning, affärsjuridik och marknadsföring. Just på marknadsföringen arbetade vi mycket med Photoshop när vi skulle göra våra egna reklamannonser för diverse produkter.
Och sedan dess har jag fortsatt att "leka" med Photoshop.
Men som sagt, jag redigerar mina fotografier väldigt sällan och när jag väl gör det rättar jag bara till småsaker.
Fast det kanske syns? Jag kanske borde redigera ännu mer??
Hur som helst, jag är ALDRIG 100 % nöjd med fotografierna jag tar! Hittar alltid minst ett fel! Jag skulle kunna fotografera och plugga fototeknik i 100 år, hell 200 år, och ändå aldrig få till det där "perfekta fotografiet", så som så många andra verkar lyckas med...




Lovely words
Postat av: Tilda - Smilinggirls!

fina bilder!

2011-09-14 @ 17:15:22
URL: http://smilinggirls.blogg.se/

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0