Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I suggest we raise a little hell...

Som ni kanske har märkt vid det här laget är jag en riktig frukost-människa och försöker göra mina frukostar så intressanta och varierande som möjligt :)
Igår när mamma och jag var och handlade hittade hon en lite broschyr med frukosttips. Jajemän att jag direkt skulle bläddra igenom den så att tanten med vagnen bakom mig fick be mig snällt att flytta på mig.
Idag, sovmorgon igen och bestämde mig därför för att prova två nya frukostvarianter.

Grovt lingonbröd med västerbottenost, en klick bjönrbärsmarmedlad toppad med lite gräslök, mandlar och ett färskt björnbär. Hmmm...marmeladen och gräslöken passade väldigt bra ihop, även om jag måste erkänna att jag var lite skeptisk först! Jag är inte rädd för att prova på nya saker för gör man inte det vet man aldrig vad man går miste om...och det finns så många saker ute i världen som bara väntar på dig, vare sig det gäller främmande platser, männsikor, mat eller erfarenheter.

Andra frukostvarianten som jag gjorde idag var en blodapelsin delad i två halvor, på vilka jag la på tunt skivad banan, cremé fraiche, strödde på lite ingefärar, ringlade över lite flytande honung och toppade med några hela hasselnötter.
Om jag sa att denna kombination gör under för smaklökarna skulle det vara en understatement! Jag är så glad att jag provade på detta...för det här ska jag äta var och varannan dag nu!
Förvånanstvärt hur bra cremé fraichen, ingefäran, honugen och hassennötterna passade ihop, skulle nästan vilja påstå att det är mer efterrätt än frukost! Nu vet man i alla fall vad man ska bjuda gästerna på ;)



Och precis som igår bestämde jag mig för att äta frukost framför en film. Notera att jag aldrig kollar på TV när jag inte är ensam. Men eftersom det bara är jag kan det behövas lite sällskap även om det är i form av en platt stor sak! Idag blev det Dorian Gray med Ben Barnes och Colin Firth. Jag vet...pust, de två igen! ;) Men jag älskar allt dessa två gör! Längtar tills Killing Bono med Ben Barnes kommer ut! Och Colin Firths senaste The King´s Speech var ju helt enastående!



Förresten, Dorian Gray är en utav mina favoritböcker och jag har läst den på så många språk och i så många verisoner (på engelska tror jag att jag läst den i fem versioner, dvs fem olika bokförlag) så jag tror att jag blir kocko snart!
Jag älskar engelska klassiker och läser gärna en och samma bok flera gånger. Sedan kollar jag på filmerna och TV-serierna och letar alltid saker som skiljer sig från böckerna! Pappa är likadan, så jag har i alla fall en som inte tycker att jag är helt rubbad!

Just i den här versionen av Dorian Gray är det ganska många saker som inte stämmer överens med boken och jag brukar reta mig på det ganska rejält (så mycket faktiskt att personerna som också tittar säger åt mig att helt enkelt hålla käft) men eftersom Ben Barnes och Colin Firth är så strålande (som vanligt) i filmen så gör det t.ex ingenting att Dorian är mörkhårig och inte är blond som i boken! 
Och...nu svamlar jag igen. Ni kommer ihåg min svagheter: skriva och filosofera, va?

Ha en bra dag, vi hörs senare på kvällen igen :) Jag har gjort en lista på allt som måste göras idag, allt från promenad med Viggo runt sjön och cykla ner till den andra sjön i centrum och kyrkan för lite photosession till att öva piano, svara på mail och titta på film! ;)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0