Web Toolbar by Wibiya rosyred -

They say that spring means just one thing to little lovebirds



Nu är vi hemma i Ljubljana igen. Vi tog det senare tåget så att vi kunde passa på att sola ännu en liten stund :) I Ljubljana regnade det och var svinkallt medan vi två marscherade fram brunbrända i sommarkläder. En liten bonnabränna-varning på en utav oss, kan säga att det inte var jag även om jag har den känsligaste hyn utav oss två!

Idag, 28 april 2011 följde jag med min syster på en liten shoppingrunda på morgonen (först tog vi fel buss så det blev en liten omväg åt motsatt håll) och när vi äntligen nådde fram till Emporium (med butiker som Lacost, Guess, Marc o´Polo, Dorothy Perkins, Uggs och Topshop höll de på att spela in ett reportage för något modeprogram.
Bingo! Viktoria med i TV igen!
Första dagen tillbaka i Ljubljana från Sverige:booom...TV! Första dagen tillbaka i Ljubljana från Portoroz: booom...TV!
Det här är ju så löjligt att det inte ens är roligt längre. Och när vi träffade våra kusiner nere i Portoroz för två-tre dagar sedan sa de att de hade sett mig på TV...
Eh, you don´t say. När det frågade om vi skulle leta upp det på internet tillsammans så att jag också kunde se det ifall jag hade missat det var jag nära på att slänga mig över bordet och strypa dem!

Min syster, den lilla jetsetaren åkte till Amsterdam idag på eftermiddagen med sin klass från universitetet för att besöka Van Gogh museet. Fick följa med henne till en kompis innan avresan eftersom damen ifråga inte kunde bära en handväska och ett litet bagage själv. Och så var det det här med kudden som hon släpade med sig så att alla på bussen undrade i vilken rännsten hon hade planerat att spendera natten.

Nu är hon i alla fall på vägg upp mot norr. Kommer tillbaka den 2. maj och 1. maj åker min bror upp till Amsterdam med sin universitetsklass för att besöka ett labratorium med den största samlingen av bakterier och svampar i världen. Vilket plus minus betyder att jag har en hel dag själv i lägenheten! Whoopi!
När katterna (bror och syster) är borta...då ska musen (jag) städa och se till att det blir någon ordning och reda i hemmet!

Men just nu ikväll ska jag titta på filmen William & Kate. http://www.youtube.com/watch?v=5qu4wQwc6QU&feature=related
Den visas på slovensk TV och på italiensk...visas säkert också i Sverige.
Ser verkligen fram emot bröllopet imorgon :) Ja, jag måste erkänna att jag är en sucker och ett stort fan av kungliga bröllop, jag tycker det är så otroligt vackert!
Jag är speciellt nyfiken på hur Kates klänning ser ut. Det är nog det jag ser mest fram emot :)
Det ska bli riktigt kul att följa århundradets bröllopet imorgon förmiddag :)

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0