Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I'VE BEEN RUNNING FOR DAYS AND NOW I'VE FOUND MY WAY

Sugar, Honey, Honey - The Archies

En gång när jag kom hem från skolan (måste ha gått i mellanstadiet då) och skulle titta på "Lilla Huset på Prärien" (pappa spelade in den varje dag så jag kunde titta på den efter skolan :) hörde jag den här låten på TV. Då tyckte jag att det var den absolut bästa låten som fanns. Hörde den för ett tag sedan igen och japp, den är fortfarande lika bra :)


Det här ju såklart inte sushi (som jag nämner i texten under), jag gjorde ris och ringlade över lite soyasås, stekte räkor och zucchini i olivolja och soya och kompletterade det hela med avokado. Jag skulle kunna livnära mig på enbart skaldjur och avokado.


Ok, efter två skitdagar har jag nu äntligen en betydligt bättre dag.
Vaknade vid 07.00 pigg som en mört, gick ut på en lång promenad med Viggo, gjorde pannkakor till frukost (just so you know, I cannot flip pancakes to save my life!), tog en superultramegasnabb dusch, åkte ner till jobbet där jag lämnade in min tjänstgöringsrapport för augusti månad i receptionen och gick sedan upp till min avdelning för att fylla i några papper och dricka kaffe med personalen som jobbar idag (jag har blivit helt beroende av kaffe! Det värsta har hänt!), åkte vidare till affären för att införskaffa lite proviant, besökte banken på hemvägen för att fixa en sak (jäkla skitbank!).
Kom hem, gjorde en "japansk tallrik" (whatever that means... well, actually it means that if you're to lazy to make your own sushi you basically put all the ingredients on a plate and eat it like that!) och tog sedan med mig hunden och kameran och begav mig till Kroksjön (eller ja, till scouthuset innan vi vände hemåt igen)
Ja, jag gjorde om misstaget som kallas för: hund + kamera....
Our dog is such a lofty lad... you just want to wring his neck a couple of times ;)

Just det, på väg hem från stan blev jag sugen på att kolla läget uppe i Berg (ridskolan) och skogen där vi brukar plocka svamp och blåbär. Jag åkte lite för långt...hur det nu gick till för jag hade full kontroll... jag visste precis var jag var, det är bara det att alla stenar, träd och vägar ser ju likadana ut!
Ok, I got lost, big deal. Who hasn't... hahah, oh my Goooood!
The ironic part is that I couldn't even get there when I was trying to last summer and now I ended up at the exact location I couldn't find.
Och min GPS på min nya mobil är ju SHIIIIT! Den hade säkert tagit mig till Amazonas eller något annat exotiskt ställe. Tydligen så befinner jag mig för närvarande i "Chimbote" vid Perus kust!
Jag ska skaffa mig en Segway att glida fram i skogen med :)
Btw, inga blåbär i sikte. Verkar bli ett dåligt år för dessa.
Eller så är jag bara i stort behov av ett linsbyte.

Och jag hann även med det jag har längtat efter att få göra i ett par dagar nu.
Jag klippte gräset!
Life is good!



Lovely words
Postat av: Tokyo - Love

Gott! Nu blev det lunch-tid för mig, tror jag. Hihi



Sv: Älskar också maten, tråkigt nog är det mycket jag inte kan äta (är glutenintolerant).. Jättekul att du hittat till min blogg, vad glad jag blev av din kommentar! Tack så mycket!



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-09-02 @ 12:07:19
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Tokyo - Love

Svar igen:

Ja, vad kul! Har du kollat in mna sushi-tips? http://sakuradesu.blogg.se/2011/may/sushi-tips.html

2011-09-02 @ 12:08:57
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0