Web Toolbar by Wibiya rosyred -

THE FAKE SCENES AND THE PLASTIC-MADE DREAMS

Say You Don´t Want It - One Night Only
En av de bästa låtarna med O.N.O. Jag avgudar George Craigs röst! De här låten har jag lyssnat på non-stop (när jag inte har arbetat vill säga) de senaste fyra dagarna, några gånger har jag t.o.m lyckats somna med hörlurarna i öronen, så med andra ord kan man säga att jag har lyssnat på Say You Don´t Want It även i sömnen...
Har gjort en spellista med den enkla titeln: Complete Awesomeness Deluxe. Den listan inkluderar endast One Night Only, Foster the People samt Alice Gold.
Ok, den tunga veckan är nu officiellt över. Har aldrig känts skönare. Att kunna gå och lägga sig på kvällen och veta att man inte behöver gå upp innan 05.30 är bästa känslan ever!
Nu jobbar jag bara två veckor till och just för att arbetstiderna inte är så långa och arbetsdagarna så många ser jag faktiskt fram emot det, det känns nästan som man bara ska hälsa på och jobba lite lite.
Labour of love!

Men ändå: så himla skönt att bara vara hemma och göra nada. Gräva ner sig i sängen eller soffan bland alla filtar, täcken och kuddar med en bok eller film, duscha och veta att man kan låta håret självtorka och fullständigt strunta i att man ser ut som ett skogstroll när det väl torkat eller att stå i köket, laga mat och lyssna på musik precis så länge som man själv vill :)
Ja, sommaren börjar gå mot sitt slut, speciellt här i Sverige och för var morgon och kväll tycker jag att det börjar bli kallare och kallare. Jackan har varit framme ett bra tag nu och mitt paraply hinner aldrig torka helt!
Egentligen så ser jag fram emot hösten, som är min favorit årstid (konstigt, jag vet!) med dess vackra soliga dagar då man kan ta en kylig promenad genom alla vackra färger som dominerar på träd och buskar och bara andas in den friska luften, fotografera, betrakta allt det vackra runtomking...
Eller så kan man sitta inne, i soffan med en bra bok, en skön filt över sig och smutta på riktigt engelskt te samtidigt som man hör regndropparna på fönsterrutorna.
Skräckfilmer med familjen eller goda vänner framåt kvällen, baka cupcakes... listan för hösten kan göras lång.
Men framförallt (för att vara lite ytlig också) ser jag fram emot de nya kollektionerna av höstkläder som redan börjat invardera butikerna med rasande fart!
Jo, jag ser faktiskt fram emot hösten, även om jag gärna hade sett att sommaren varit lite längre...

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0