Web Toolbar by Wibiya rosyred -

WHO NEEDS SLEEP WHEN YOU'RE AROUND?



Ok, gräsmattan är trimmad, bilen är rengjord innuti (utanpå tar vi någon annan dag va?), hunden har varit ute på en lång promenad där han ätit vass (?), druckit ur sjön och blivit vettskrämd av två svarta, underbart vackra hästar.
Och jag? Tja, jag ska slänga mig i soffan, läsa en liten stund under filten och med en kopp grönt te till hands.
Lite senare på eftermiddagen ska jag spela piano i någon timma, har nämligen hittat noter till lite nya låtar och jag har inte spelat på säkert tre dagar så det börjar bli dags!
Tänkte avsluta dagen med lite mat (får väl se vad kylskåpet och skafferiet har att erbjuda) och titta på antingen Gudfadern eller The Borgias som pappa lämnat kvar här hemma åt mig. Det lutar åt The Borgias.
Jag ä-l-s-k-a-r historiska serier och filmer! Och böcker också för den delen!

Jaaa...så här ser mina dagar ut...med andra ord, fullkomligt tråkig i alla andras ögon! Men för mig är det faktiskt rätt skönt. Efter att ha jobbat hela sommaren så är det fantastiskt att vara "hemmafru" och inte göra någonting speciellt.
Visst det skulle vara roligt att åka på någon resa, en utflykt, träffa kompisar och fika/shoppa på stan, vara nere vid havet i Portoroz och bara vara etc etc men det får vänta till september helt enkelt!
Nu är det jobb och hemmafru-jobb som gäller i tre veckor till!
No need to worry!
Och som sagt, jag har satt upp några mål för mig själv, som jag banne mig ska klara av...och bara det får dagarna att gå fortare, fortare än vanligt vill säga!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0