Web Toolbar by Wibiya rosyred -

WHAT IS LOVE BUT THE STRANGEST OF FEELINGS

Forget My Name - One Night Only



Ledig helg! ÄN-TLI-GEN säger jag bara! Har suttit hela förmiddagen med att fixa lite grejer/fylla i papper för jobbet, beställt ett nytt VISA-kort (som jag, om jag känner banken rätt, kommer att få hemskickat en dag efter att jag åkt till Slovenien. Därför beställde jag det i god tid denna gången men tur har jag ju aldrig så...)  designat min nya kalender, som jag tjatade om för ett tag sedan att jag skulle göra :)+  slipat lite på min CV
Bara av att se att jag skrivit att jag gjorde praktik två gånger i England får jag hjärtklappning.
Jag vill tillbaka till England! Like...now!

Men istället för att packa mina väskor, lämna Viggo på ett hunddagis (eller ev. ta med honom i en liten resväska) och ta första bästa flyget till London, ska jag istället ut här i Sverige för att klippa gräsmattan runt huset.
Solen skiner idag också, så jag ska passa på att sola och lyssna på lite härlig musik medan jag tar tag i att förvandla vår gräsmatta från en djungel till en golfbana...jag ska mäta grässtråna!!
Och går det smidigt och lätt ska jag korsa gatan och klippa fotbollsplanen som vi har alldeles intill huset också!
Bara sådär, för att jag vill!

På tal om fotbollsplaner! Varje kväll har alla ungar under tio år från vårt kvarter fotbollsmatcher. Gud, vad de skriker! Jag släpper ut Viggo i trädgården på kvällarna när jag ska läsa och han sitter som paralyserad och följer "fotbollsspelarnas" every single move!
Och det roliga (eller jobbiga) är att dessa fotbollsspelare döper om sig. "Tränaren" (vem det nu är) bestämmer vad de ska heta. Så med andra ord låter det såhär om kvällarna:
"Kom igen RONADLDO, passa till KAKÁ!"
"Men vad GÖR DU, så gör INTE ZLATAN, gör om det!"
Varför filmar du INTE??? Stop, gå tillbaka och GÖR som TORRES GÖR! Släng dig ner!
Spring, spring, spring, precis som MESSI gör....men VARFÖR sköt du inte, MESSI skjuter ALL-TI-DDDD!"


Jaaaa...jag vet inte riktigt hur jag ska kommentera detta...
Stundvis är det väldigt underhållande att lyssna på, andra gånger är det  just a plain pain-in-the-ass-experince!

I eftermiddag ska jag ta ut Viggo på en promenad till Kroksjön, det var verkligen längesedan :) Kameran kanske får följa M-E-N av tidigare erfarenheter vet jag att hund + kamera INTE går ihop.
I alla fall om man har en stor och tung systemkamera...
Och speciellt om man är ägare till vår hund...
Vi får la se hur det blir!

Lovely words
Postat av: Loreta

Čudovite slike, Viki!!! Mi polepšajo dan 100%.

2011-08-13 @ 15:11:52
Postat av: Viki

Oh, thank you mami! :)

2011-08-13 @ 15:23:19

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0