Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Merry Christmas


Merry Christmas and a Happy New Year! :)

Som ni kanske har märkt har jag haft en kortare bloggpaus. Så vad har hänt sedan den 21 december?? Well, först och främst anlände min syster och jag till Sverige den 22 december... och sedan dess har det varit full fart här hemma. Eller? Nja, kanske raka motsatsen, om man nu ska vara helt ärlig...
Vi har sovmorgon varenda morgon, äter en lång julfrukost i matsalen intill vardagsrummmet (köket känns för "o-juligt" ;) varja morgon, tittar på filmer i vardagsrummet, hela familjen + hund ihoptryckta i soffan och kastar ett öga lite då och då på vår julgran som är extra fin i år (kanske för att det endast är jag som pyntat den ;), läser en massa klassiker och chich-lit, sitter vid brasan i kaminen, äter den ena goda middagen (vanligtvis trerätters)efter den andra, tar långa promenader ute i skogen...
Och så har jag hunnit med att jobba några få dagar också. Inte illa, va? ;)

Julafton var hur mysig som helst, och inkluderade allt den ska: julbord, Kalle Anka, promenaden runt sjön, första avsnittet av Merlin, julklappar...
Det enda som fattades var vår bror (han stannade kvar i Slovenien pga universitetet, han pluggar på masters nivå (mikrobiologi) nu och har knappt ledigt någoting, och därför firade han julafton med våra morföräldrar nere vid havet).
Vårt hus här i Sverige är extra mysigt under juletid. Älskar att gå runt i huset på kvällarna och beundra all "mysighet". Ni ska få se mer bilder snart : )

Nämnde Merlin innan. Det är vår lilla tradition. Under fyra jular har vi nu tittat på denna serie som blivit en riktig favorit i familjen. En säsong varje jul :) Och om faktan jag fått stämmer är ännu en säsong på g.
Har också tittat på den nyaste versionen av Great Expectations av Charles Dickens. Helt klart den bästa versionen :) Rotade runt i mina bokhyllor och hittade en upplaga med alla Dickens mästerverk på ett antal 1000 sidor, som jag ska ta itu med så fort jag läst ut den senaste boken i serien Shopaholic :)

Hoppas ni alla haft en mysig jul?
 



Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0