Web Toolbar by Wibiya rosyred -

It´s a mad world, got to make an escape, but it really is a perfect world when you go all the way


Fullt upp här i Ljubljana. Ingen julkänsla i sikt. Hörde att det är fullt med snö hemma hos föräldrarna i Sverige.
Fair play to you ;)
Förresten, kommer numera varva engelskan med svenskan här på bloggen. Älskar att skriva och den senaste tiden har jag nästan inte skrivit någonting på svenska (förutom alla sms och mail som dock inte riktigt räknas) och som ni kanske vet, ÄLSKAR jag verkligen att skriva :)

Hur som helst, igår mötte jag upp min syster för en fika mitt i centrum, på mitt favorit café närmare bestämt :) Sedan mötte vi upp Janne (vi har redan döpt om dig, just so you know ;) och hans medicin-studerande-kompanjoner/färdiga-läkar-kompisar för lite glögg osv. Hur trevligt som helst! :)
Nu när julbelysningen förgyller Ljubljana (inte riktigt!) så hade lite snö passat per-fek-T för att få till den där efterlängtade julkänslan, som jag tjatar och klagar på med jämna mellanrum! Tydligen...

Framåt 01.30 traskade vi, min syster, Janne och jag hemåt på Ljubljanas öde gator och som tradition var ett stopp vid kebab-stället halvvägs hem ett måste för två av oss, dock ingen för mig eftersom jag ansåg att det var lite för sent för kvällsmat/tidigt för frukost, haha :)

Från en sak till en annan.
Nu ska jag in till stan för att träffa Petra, blir nog favorit caféet igen, såg världens vackraste och smarrigaste bakelse igår på favvo caféet som jag nog ska ta mig en bit av idag ;)
Som ni kanske har insett vi det här laget, så blir det väldigt mycket café-liv just när julen närmar sig och det är svinkallt ute.
När det är varmare sitter vi ju ute och fikar, lunchar osv, eller tar en coffe-to-go och sätter oss vid river-walk i centrum. Längtar...

Och på tal om absolut ingenting. Har lyssnat på Mando Diao the whole freakin´ morgon och förmiddag. Har nog pajat mina öron för gott nu.
Igår lyssnade jag sönder (för hundrade gången i rad) "Moves Like Jagger", som för övrigt ligger som nr. 1 på min höst-spellista 2011, med Maroon 5.
Och Nicki Minaj och hennes "Super Bass" torterade min ZEN-player i förrgår...

Mando Diao - Gloria

Älskar den här videon :) Skulle vara så coolt att leva i Beatles-epoken! Fast bara i några veckor, trivs alldeles utmärkt här och nu!




Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0