Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Why can´t I breathe whenever I think about you, why can´t I speak whenever I talk about you


Brunch med Danni idag på franska Le Petit Café. Den donnan flyttar tillbaka till Sverige i januari så vi passade på att umgås lite nu innan jag åker till Sverige över jul :)
Det blev extra pinsamt där ett litet tag eftersom en av Sloveniens mest kända och bästa fotografer satte sig vid bordet intill. Kändes väl så där bekvämt att plocka upp min "svarta klump" och fotografera frukosten, hehe.
Han bara tittade på mig och skrattade lite, kunde i alla fall erbjuda mig ett jobb! Sedan besällde han precis samma frukost som jag; English breakfast (bild nedan). Ja, vad ska jag säga, vi "fotografer" (citationstecknen är för mig) har samma smak ;) Dessutom är han en språktalang, och kan tydligen prata hur många språk som helst (japp, har gjort lite research), en annan sak vi har gemensamt; språk! :)
På tal om det, min pappa är också en jätteduktig fotograf... och språkbegåvning! Sammanträffande, I think not!

Sedan hann jag även att inhandla ALLA julklappar (kompisarna har redan fått, i år har jag verkligen funderat mycket över vad jag ska ge var och en, vill att det kommer från hjärtat och verkligen betyder någonting!). Sprang från den ena affären till den andra med alla mina påsar, haha... julstressen när den är som allra bäst! ;)
Efter att ha lämnat alla påsar i lägenheten, tog jag bussen till utkanten av staden för att handla lite i den italienska mataffären (saker som parmezan ost, italienskt vin etc. som vi kan tänkas behöva under middagarna hemma i Sverige).

Nu sitter jag på sängen, äter choklad praliner, tittar på det senaste avsnittet av Pan Am och slår in alla julklappar. Jag kunde ju ha gjort det lätt för mig och bett om att få grejerna inslagna redan i affärerna (okej då, några saker slogs in på plats under dagen), men det är någonting speciellt med att göra det själv. Det hör liksom julen till ;)

Och så fort jag är färdig med detta ska jag packa ner det sista. Imorgon vill jag slippa all res-stress, och ha en ordentlig sovmorgon, äta en lång frukost, ta en promenad, luncha med en kompis och sedan vid 16.00 bege mig sakta men säkert mot destination Sweden :)




Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0