Web Toolbar by Wibiya rosyred -

But the reason is always wrong


Mamma och pappa packar för fullt, samtidigt som de ska gå igenom allt jag måste tänka på när det kommer till huset, trädgården, bilen, hunden + plus den lilla detaljen att jag fortfarande jobbar en hel del medan de är borta.
Mitt huvud kommer att sprängas vilken sekund som helst! Tur att det finns post-it-lappar säger jag bara!
Det här blir säkert väldigt trevligt.
Som tur kommer mina syskon att vara hemma också, med som den äldsta måste jag tänka på alla stora och små saker. Och grejen är den att vi "ungar" redan spenderat fyra somrar själva i Sverige medan mamma och pappa varit utomlands i ett par veckor, så det är ju knappast första gången... ändå så kan man tycka det när man lyssnar på oss såhär två dagar innan avresa.
Men jag klagar inte! Detta klara jag ju av! Ska bevisa för alla att jag är superwoman!
Jobba häcken av mig på jobbet de flesta dagarna i veckan, se till att huset är skinande rent och att allt ligger på sina platser, låtsas vara den proffsigaste trädgårdsmästaren (kanske t.o.m överraskar föräldrarna med en helt ny trädgård, kanske i en äkta japansk-trädgård-anda??), spela bilmekaniker och efter en lång dag på jobbet, en längre hundpromenad och städning av huset + se till att mina syskon (som alla btw är över 20 år) fått mat i magen kavla upp ärmara och lägga mig under bilen eller dyka ner i motohuven!
Och vara den bästa hundägaren världen skådat! ;)
Jobb idag mellan 16.00 till 20.30. Ser INTE fram emot detta eftersom jag har på känn att jag kommer att behöva göra allt själv!
Kavla upp ärmarna och svettas it is!

Förresten på fotografierna ser ni bären (svarta vinbär, krusbär och röda vinbär) som vi har i trädgården och som jag plockade igår och gjorde en härlig sorbet :)
The Pierces - You´ll Be Mine

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0