Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Raspberries tend to come in two kinds


Var ute med Viggo på morgonpromenad och fick syn på stora buskar fulla med stora, saftiga hallon. Så klart man plockade hem en näve (nästa gång tar jag med mig en hink :)
Och som hundägare vet jag också att man måste plocka bären som växer långt inne och högt uppe i busken, eftersom de bär som växer nere utmed vägkanten funktionerar som hundtoalett.
Just saying!
Jobbar för övrigt mellan 16.00 - 21.00 idag. Wish me luck! ;)

ca. 12 muffins
25 g smör
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 dl havrekli
1 dl bärmüsli
1 tsk bakpulver
2 ägg
1 1/2 dl strösocker
1 dl lättyoughurt
50 g hackad mörk choklad
2 dl färska hallon

Smält smöret och låt det svalna.
Blanda mjölet med havrekli, bakpulver och müsli.
Vispa ägg och socker fluffigt. Rör ner smöret.
Vänd försiktigt ner mjölblandningen, chokladen, hallonen och youghurten så att allt blandas väl, men utan att röra för häftigt så att luften försvinner.
Fördela i muffinsformar och grädda mitt i ugnen vid 225 grader i ca. 15 min.
Låt svallna på galler. Garnera med grädde, choklad och färska bär såsom hallon, blåbär, svarta vinbär eller krusbär.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0