Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Sweeter than heaven and hotter than hell


Man
, vilken dag jag hade igår. Haha! :)
Först jobb från 07.00 till 15.00, som sög musten ur mig. På morgonen när väckarklockan ringde vid 05.00 kunde jag inte för allt i världen öppna ögonen och stiga upp ur den varma och sköna sängen. Har världen goaste dunntäcke!

Efter en snabb dusch och frukost på det, började det ösregna så pappa fick köra mig och min syster till våra jobb. Kändes ganska härligt att börja dagen med dåligt väder...igen!
Och efter att jag kommit hem vad det raka vägen till "shopping-landet" en timmes bilfärd bort genom skogar, förbi sjöar, över kullar och under broar, tillsammans med resten av familjen.
Jag får alltid en känsla av att man befinner sig i norra USA, lite indianer här och där i skogen, lite hillbilles till höger och vänster utmed landsbygdsvägarna...

Ni kommer inte att tro era öron men jag har en obotlig skräck för hillbilles! Jag vet inte ens varför men de sänder kalla kårar längs ryggen på mig! Kanske har jag sett alldeles för många skräckfilmer där hillbilles varit involverade...hillbilles och clowner alltså, vad ÄR det för några varelser egentligen?!
If a clown or a hillbilly even winks at me, than it´s game over for me!!

Hittade en supersnygg handväska, en champagnevit kofta som är så mjuk att man bara vill gräva ner huvudet i den och somna, en handkräm med stort H, och en ny klocka.
Jag vet...jag kan inte motstå klockor, de är min svaga punkt, min akilleshäl.
Så fort jag fick syn på den skrek den "Viktoria". När jag tittade på priset var det enda jag såg: "Viktoria".
Det skulle vara kriminellt att inte köpa den klockan. Så nu sitter den fint på min handled.
Jag är hemsk alltså...



Väl hemma (framåt kvällen sprack det upp och solen sken hela kvällen) tittade vi på fjärde säsongen på Breaking Bad. Tycker inte den är lika bra som den var i början. Vad som är bra dock är den nya serien Suits :)
Se den!

Idag har jag jobbat 08.00 till 12.00.
Följde med en av vårdtagare till läkaran (det är ganska ofta som vi är följeslagare till våra vårdtagare och får då följa med dem till sjukhuset och liknande) och efter gick vi ner till ICA där vi köpte lite glass. Väl tillbaka på jobbet hade vi glasskalas, en halvtimme innan lunch, precis lagom för glass med andra ord;)
Nu ska jag fixa i ordning lite inför pappas födelsedag på torsdag. Slå in presenterna (en av dem är verkligen supergrym, hahaha;), komma på något roligt att skriva innuti grattiskortet etc.
Hoppas, hoppas det blir fint väder på torsdag.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0