Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Why should we be strong all the time?


Har precis varit iväg och skjusat mamma till hennes jobb i centrum + fixat en sak på hennes jobb. Vidare till affärerna för att fixa lite inför hennes födelsedag ;) Nu vet jag att du läser detta och blir troligtvis väldigt nyfiken...
Men så är det när man har tre underbara ungar ;)

Och och och... denna gången klarade jag av att hitta, bläddra igenom och köpa en kalender på mindre än en halvtimme. Rekord!!
Ska ta och designa den i helgen, då jag har lite extra tid över. Jobbar nämligen fram tills dess 11 timmar per dag!! Ledig lördag och jobbar 07.00 - 10.00 på söndag.
Vem det nu är som har kommit på det underbara passet på tre timmar så skulle jag bara vilja gratta den personen, alla vill ju gå upp så tidigt en söndag morgon för att jobba i tre fjuttiga timmar?? Fast det är bättre än förra sommaren, då jag jobbade 45 minuter en söndag.
Okej, grejen var den att jag var ledig den dagen och var ute och promenerade en sväng när mobilen ringde. Såklart var det jobbet och de undrade kort och kort om jag var någonstans i närheten (jag bor ju endast tio minuter ifrån jobbet) och om jag bara skulle kunna komma och ge tre-medicin samt servera kaffe till våra vårdtagare.
Så det måste ha varit min kortaste jobbdag hittills :)

Tillbaka till verkligheten. Nu har jag precis kommit hem från alla ärenden nere i centrum och efter att ha tankat bilen och sitter och kollar på The Notebook (en av mina absoluta favoriter) i vardagsrumsoffan men en go filt och en skål med blåbärsglas, hallonsås och färska hallon. Wow, det där blev en lång mening!
Andra rekordet för dagen eller??
Just det, samtidigt som jag tittar på The Notebook på TV-n med ena ögat, tittar jag på The O.C. med det andra (season 4 givetvis, eftersom den är bäst!).
Vaddå, vi kvinnor kan ju göra flera saker samtidigt... bara inte någon ser mig för då blir det eld i stugan...
Jag älskar O.C. Kanske också för att det påminner mig så mycket om Portoroz som man kan säga är slovenska O.C. :)

Oh, vad jag längtar tillbaka dit! Snart så... bara 6-7 veckor kvar sedan fortsätter jag där jag slutade i mitten av juni ;) Mamma och pappa åker ju dit på fredag! Vissa har det lite för bra ibland...
Kommer givetvis att sakna dem och den här månaden tillsammans med hela familjen har gått alldeles för fort! Nu stannar jag, min bror, min syster och vår hund Viggo kvar i Sverige i en månad till.
Och så kommer troligtvis några slovenska kompisar och hälsar på för en tid också!
Movienight every night! ;)

Alice Gold - Cry Cry Cry
Katy Perry - Teeage Dream Remix

Idag har vi äntligen solsken. Dock är himlen svart så det går väl inte riktigt ihop men man ska ju inte klaga!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0