Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Close your eyes, for just a moment

Jag är väldigt noga med att så sällan som möjligt posta bilder som jag inte har fotograferat själv, eftersom det här är min fotoblogg...men ibland stöter man på vissa fotografier som man bara måste spara någonstans för lite framtida inspiration :) Och var bättre att spara dem än här på bloggen, så kan jag gå tillbaka och titta precis när jag vill! :)

Googlade runt lite och hittade dessa. Vitt, sött, romantiskt, elegant och fräscht! Precis som min mamma dras jag lite mer åt det "sterila", vita hållet när det kommer till inredning. När man har en vit grund, en beige bas, ljus inredning, då finns det så mycket man kan göra för att "förändra" stilen i hemmet.
Och det behöver inte vara något drastiskt utan enkla knep som att byta färg på kuddarna i soffan, hänga upp andra inramade fotografier (I´m all about dramatiska fotografier (kontrast mellan svart och vitt) på väggarna, inte så mycket för målningar även om jag köpte ett par stycken när jag var i Venedig senaste gången och ska självfallet ha dem på väggen), ställa fram blombuketter med mycket färg...och mycket mera. 

Något annat jag älskar är alla dessa antika prydnader, det är ett helt hav där ute av dessa. För att ännu en gång nämna Venedig så har jag genom alla år jag besökt staden samlat på mig ganska många keramikmasker, både små och lite större som jag tycker är perfekta för en vit, kal vägg. Och även om dessa är enligt min mening skräckinjagande och ger mig personligen rysningar är det ändå någonting faschinerande med dem...
Något annat som är en stor hit är fondväggar som "lyfter" upp hela rummet med just de där rätta små romantiska och söta mönster. 

Det är de små detaljerna som ger hemmet den där färgklicken som behövs ;)


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0