Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I really want you to win


Det här vackra schackspelet fick jag när jag var med i en klassisk klubb i mina unga dar, kommer knappt ihåg vad klubben hette men i det stora hela gick det ut på att man som medlem samlade på sig en massa CD-skivor med klassisk musik, olika kompositörer, olika musikstilar osv. Och tillsammans med CD-skivan fick man dessutom en bok om musikstilen/kompositören/orkestern eller vad det nu var för något man beställde.
Jag vet att jag någonstans bakom alla kläder i garderoben här i Sverige har en låda med alla dessa CD-skivor och böcker, allt från Mozart, Bach, Beethoven, Chopin, Brahms till Handel, Vivaldi, Strauss, Grieg och Tchaikovsky.

Om jag inte minns fel så måste jag ha ett tjugotal sådana skivor...avslutade medlemskapet efter ett år ungefär.
Jag lyssnar faktiskt på klassisk musik, speciellt när jag måste varva ner, jag menar verkligen varva ner! Och eftersom jag spelar piano själv har jag växt upp med mycket klassisk musik. Mamma är för klassisk musik/lugna ballader och pappa för klassisk 80-tals rock, så man fick ju verkligen sin dos av musik när man växte upp :)
Men som jag nämt tidigare är jag allätare när det kommer till musik. Det finns inte mycket jag inte gillar.
Men i alla fall, det här schackspelet fick jag som en gåva från den klubben...och jag älskar den!
Den perfekta prydnaden.
Och givetvis för att ta ett parti då och då, koppla av ett ögonblick med lite hjärn exercis.
Det kan behövas ;)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0