Web Toolbar by Wibiya rosyred -

"I only went out for a walk and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. "


Jag använde objektivet Nikkor 55 - 200 mm, älskar verkligen bokehn som den åstadkommer i dessa fotografier.
Bokeh är japanska och betyder "suddig" för er som inte är så insatta i fotografering ;) Inom fotografin är den nämligen en benämning på de delar i en bild som inte är i fokus. Och utseendet på bokehn varierar mellan olika objektiv.
Det första fotografiet under är faktiskt mitt absoluta favorit fotografi som jag tagit hittills! Fick beröm av pappa och det gör att jag tycker om det lite extra :)

Kan det vara så att jag än-t-li-gen är nöjd med ett av mina fotografier? Ja, jag tror faktiskt det. :D Jag vill inte verka självgod... men jag fullkomligt ÄLSKAR det här vass-fotografiet! <3
När jag tog detta igår tänkte jag inte ens, det kändes nästan som om händerna som greppade kameran ställde in allt själva och tryckte av utan hjärnans medverkan.
Det känns nästan så ibland, att händerna och kameran hittar motiven innan hjärnan eller ögonen hinner att göra det! Det låter helt konstigt nu när jag beskriver det, som om jag skulle vara lite woo-hoo, men det är jättesvårt att förklara på ett begripligt sätt.
Let's just say that hjärnan, ögonen, händerna och kameran är ett bra team ;)
Någon dag, kanske t.o.m ett dreamteam <3





Absolutely Loving Nikkor 55 - 200 mm. Fokus is amazing! Bokeh ♥
(via Twitter)

Lovely words
Postat av: loreta

Se strinjam z ocijem ;)))

2011-09-17 @ 13:59:45
Postat av: Anonym

Se strinjam z ocijem 100%.

2011-09-17 @ 14:23:34

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0