Web Toolbar by Wibiya rosyred -

"The most beautiful thing in the world is, precisely, the conjunction of learning and inspiration, the passion for research and the joy of discovery."


Äntligen en ledig dag :)
Tänkte börja med att berätta lite om vad jag tyckte om Water for Elephants som jag såg i fredags :) Oj oj oj, vad superbra den var! Riktigt välgjord med en intressant historia,  vackra scener, helt underbart skådespeleri och roliga, djupa och väl genomtänkta repliker. Helt klart en av mina favoritfilmer. Har den på datorn nu och den kommer att ses om ofta! Älskar filmer som The Notebook, Titanic etc, där huvudrollsinnehavarna ser tillbaka på sitt liv och återberättar det. Water for Elephants ligger härmed i samma kategori :)
10 stjärnor av 10 möjliga :D

Och så måste jag bara nämna en sak till :) Vi började att titta på den nya amerikanska serien Revenge! Kommer helt klart bli en av mina favoriter den här hösten. Emily vanCamp har huvudrollen, och hon har även varit med i både Everwood och Brothers & Sisters som båda varit några av mina favoritserier hittills. Revenge utspelar sig i Hamptons (stoooort plus där) och berättar om en ung kvinnas kamp att förstöra en enormt rik och maktfull familj och deras vänner, kort och gott alla som varit involverade i att förstöra livet för hennes pappa! Därav namnet på serien. Riktigt, riktigt bra!
Och för att inte tala om modet och inredningen i serien. Efter att ha sett första avsnittet har jag redan samlat på mig så mycket inspiration. Som t.ex. en enorm rund och platt glasskål fylld med alla sorters snäckor ståendes på ett litet bord och ovan på väggen på vardera sida om glasskålen två stora svartvita fotografier med en snäcka på varje :)
När jag kommer tillbaka till Slovenien och åker ner till morföräldrarna vid kusten ska jag bege mig till Fiesa och leta efter snäckor bland alla stenar, så att jag kan utöka min snäcksamling :)
Ah, jag älskar sådana serier, fulla av vackra saker, ljust, fräscht, serier jag kan inspireras av, de får mig att må bra helt enkelt! :)

 

Vidare till lite andra saker. Har precis tagit itu med min garderob, ska slänga en hel del och ge bort till välgörenhet. Känner mig alltid extremt "lätt" när jag slänger ett berg av grejer jag verkligen inte behöver. Redo för en ny start helt enkelt.

Har i alla fall lagt undan sommarkläderna (på fotografiet nedan) som är ljusa och söta och lagt fram höstkläderna som är mörka och coola. Älskar att man ska vara cool, "mörk" och elegant på hösten och ljus, söt och romantisk på våren och sommaren :D
Ska åka iväg och shoppa i nästa vecka och börja fylla på höstgarderoben så smått. Det har verkligen gått evigheter sedan jag sist satte en fot innanför en klädbutik. Ganska konstig känsla faktiskt eftersom jag i vanliga fall besöker minst en butik om dagen när jag är i Ljubljana. Jag bor ju mitt i centrum och har nära till allt möjligt, så det är inte så sällan man känner sig sugen på shopping eller bara tittar in i någon butik på hemvägen.
Här i Sverige, på vår ort finns det inte så många butiker att välja emellan, eftersom det är ett mindre samhälle med mycket skog, sjöar och bondgårdar runt omkring. Vi får helt enkelt åka in till de större städerna som är närmast, såsom Borås och Göteborg, alt. Jönköping.
Och det är just Jönköping vi ska till i nästa vecka. Har inte varit i den staden på evigheter!
Här ska det shoppas kan jag lova ;)

 

Men just nu, en solig söndagseftermiddag som denna ska jag ta med mig min kamera och stativ och fotografera löv :) När jag kommer hem har jag en miljon smågrejer att göra! Muy, muy importante.


Söndagsmusik :) En liten del av min spellista. Notera att alla är från England ;) Hur blev det så? Ja, just det, England har ju de bästa artisterna och de bästa indie-rock-banden! ;)



Say You Don't Want It - One Night Only


My Wicked Heart - Diana Vickers


Mama Do - Pixie Lott


Missing You - The Saturdays


Set Fire to the Rain - Adele


Lovely words
Postat av: Veronica

Thank you! Nice pictures. :)

2011-10-09 @ 21:09:16
URL: http://veronicahagstrom.blogg.se/

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0