Web Toolbar by Wibiya rosyred -

And all these complex mindgames, I´m just like a child except my imagination is lost



Escapologist - Sugarplum Fairy

Min lördag i bilder, eller nja två timmar av den i alla fall.
Var en stund inne på biblioteket i fredags på jakt efter läsvärda böcker. De senaste böckerna jag läst har alla varit historiska av både det lättare och det lite tyngre slaget (är helt förälskad i Historikern - har väl inte undgått någon, va?! :) Så den här gången fick det bli rejäla engelska chic-lit romaner ;)

Efter de här - som jag har lovat mig själv att läsa ut till på fredag nästa vecka - ska jag ta itu med lite biografier. Fick rekommendationer att läsa biografier om bland annat Bob Dylan och Johnny Cash - för annars kan du inte förstå musik på rätt sätt (?) - så det blir nästa läsprojekt. Har väl adrig varit ett direkt fan av Dylan, även om min kusin och jag planerade att gå på hans konsert förra sommaren...
Tycker mer om att läsa hans låttexter som poesi än något annat. Han är en fantastisk diktare - men musiker, att lyssna på honom, nja... okej då, har väl några klara stunder han också, den där Dylan ;)

Och detta ständiga pyssel med mina fotografier. Jag high-five-ar min lilla dator varje dag för att den klarar av detta utan att hamna i koma för gott. Spenderade en stund på kvällen igår att välja ut foton som jag ska framkalla, några till mamma och en del till mormor, så att de kan ramas in och pryda väggarna (mormor) och hyllor (mamma).

Ni kanske känner igen en speciell svensk bakelse på sista bilden? :) NEEEEJ, jag har inte glömt av att äta min obligatoriska semla. Bättre sent än aldrig, huh? Kan inte överleva ett år utan en semla!
1 semla/år är mitt livsmotto!




Lovely words
Postat av: Maja

Fin semmelbild!

2012-02-28 @ 21:35:05
URL: http://majahimajaha.blogg.se/

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0