Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Anyone who has lost something they thought was theirs forever finally comes to realize that nothing really belongs to them



Long before Rock ´n´ Roll - Mando Diao
Befinner mig i en Mando Diao, (The Hives, The Libertines) period nu. Dessa perioder brukar komma och gå under flera år nu :)



Efter cirka tio år i musikskolan där jag "misshandlade" pianotagenterna både i skolan och hemma har jag nu äntligen kommit till punkten, då pianot blivit en del av mig. Ni vet när man börjar köra bil och i början är det A) bilen som kör dig (osäkerheten bakom ratten), sedan efter ett tag B) samarbetar ni och till slut är det C) du som kör bilen (du har kommit till slutmålet, dvs har full kontroll). När du sätter dig i bilen och ni två blir en, du blir en del av bilen.
Så känner jag nu för detta underbara instrument. Mina fingrar "sjunker in" i tagenterna och pianot blir en del av mig :)

På tal om något helt annat. Jag har tagit en en timmes promenad till sjön, runt och tillbaka tillsammans med hunden varenda morgon direkt efter frukosten nu i en vecka. Och jag känner mig så mycket piggare, också tack vare solen som varit framme precis hela veckan.
En rask promenad, solsken och riktigt kalla temperaturer är precis vad jag behöver för att piggna till, känna mig superfräsch och glad. Och nu fram till sommaren ska jag skippa allt vad socker heter, bara för att ha ännu mer energi till allt jag vill göra :)


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0