Web Toolbar by Wibiya rosyred -

So far away...

Fick allt packat innan jag gick och la mig (vid 03.00), var förresten inte den enda i vår lägenhet för den delen. Idag den 18.12.2010 skulle vi i alla fall upp tidigt bestämde vi. Det gick som det gick...som ni vet, vi är inte alltid de snabbaste människorna att ta sig ur sängen på morgonen...men detta gäller bara när vi inte har något viktigt eller obligatoriskt att göra!
Min syster och jag åkte in till stan vid 14.00, shoppade och gick till McDonald´s för lite takeaway. En kompis tog vår order och min syster visste inte att vi kände varandra sedan innan så det blev lite roligt. Han tyckte i alla fall att det var sååå roligt att jag äter McDonald´s mat. ??? Håller på att facebook-stalka mig nu!

Vid 16.00 stod vi på stationen väntades på vår buss som btw kom i tid för en gångs skull. Sedan var det bara att vänta i 24 timmar för att komma hem till Sverige. Det hela gick smidigt och lätt. Ingen snöstorm eller för mycket snö på vägarna i Österrike, Tyskland och Danmark. Men sedan fick vi problem i Sverige, närmare bestämt utanför Varberg! Helt plötsligt exploderade ett av de sex däcken på dubbeldäckaren. Vad som följde efter det var lite obehagligt men efter fyra timmar extra kom vi äntligen till Borås, där våra förädrar väntade. De tyckte det var otroligt roligt med punkan och försäkrade oss om att vi skulle skratta om sisådär tio år. Haha...först väntar väl tio års mardrömmar eller? Allvarligt talat alltså!
Men nu när detta är över har jag bara en sak att säga: det känns så otroligt skönt och roligt att komma hem igen till föräldrarna och vår älskade hund, Viggo! Jul i Sverige, det är grejer det :)

Den italienska julbakelsen "Panettone" har blivit en tradition sedan jag flyttade till Slovenien. Nere vid kusten hos mormor och morfar äts den varje december men eftersom jag inte har haft tillfälle att besöka dem nu före jul köpte jag med mig en till Sverige :)

Lätt packning är det som gäller. Innuti resväskan är det en hel del slovensk och italiensk mat som mamma och pappa "beställt" + julkappar så ni kan själva räkna ut hur mycket kläder jag har med mig! Dock har jag ganska mycket outfits i Sverige...men det är en annan femma. Tycker jag är otroligt duktig som bara har halva väskan med kläder denna gången!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0