Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Grow bright against the night, like the star- and candlelight

Vaknade extremt tidigt idag. Såklart har det snöat så förbaskat mycket inatt igen att allting är vitt och gårdagens glädje över att vägarna var snö-, is- och slaskfri är borta once again. Gick ner till affären runt hörnet för att köpa frukost och framför allt nybakade frallor och crossiants. Min syster och jag hade en riktig julfrukost framför första delen av (den gamla) julkalendern "Mysteriet på Greveholm". Är inte riktigt säker vad för julkalender som visas i Sverige i år, men "Greveholm" har varit min familjs favorit ända sedan den sändes julen xx (?) och därför kör vi på den i år igen.
I eftermiddag ska jag möta upp tjejen jag tillsammans ordnar St. Lucia med. Vi ska besöka kyrkan för att få en bild av hur det hela kommer att se ut osv. Blir nog en fika någonstans i centrum också. 
Och direkt efter ska jag till andra delen av stan för att sitta barnvakt åt "mina" finska flickor. Antar att det blir ganska sent, men som tur är börjar jag först 13.50 imorgon. Har den andra presentationen om svensk mat, högtider och traditioner imorgon. 
Men nu ska jag tända lite levande ljus i lägenheten, sätta på julmusik med Il Divo och läsa en bra bok invirad i en filt och med en kopp varm choklad.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0