Web Toolbar by Wibiya rosyred -

It´s a white world

Min syster och jag åt på CityPark i deras restaurang på övervåningen....våra föräldrar rekommenderade detta ställe för oss och allvarligt talat så frågade sig både min syster och jag oss om vi verkligen var på rätt ställe! Men det var vi absolut. För det första finns det så många stationer och maträtter att man blir helt snurrig, men vet alltså allvarligt talat inte vad man ska ta, allt från förrätt till efterrätt. Och alla maträtter är verkligen en sann fröjd för ögat men när det kommer till att äta maten...hmmm, det var nog sista gången vi två gick dit. Maten smakade ingenting! Kanske är vi för bortskämda och har vant oss att äta på restauranger med utsökt mat (Cantina, Joe Pena´s, Kitajski Dvor, Allegria, Parma, Focolus etc) eller så smakade det verkligen inte bra! Ok, efterrätterna (chokladpudding och apelsinpudding) var ok, men inte mer än ok.
Efter gick vi lite i affärer och handlade en massa mat till resan imorgon :)
Jag har fortfarande inte packat ner en enda sak, jag har inte ens dragit fram resväskan! Och när det kommer till Humle och Dumle (bror och syster) så ser det inte så positivit ut på deras front heller. De sitter nämligen, invirade i filtar och tittar på den andra långfilmen för kvällen.
Jag ska nu sätta på lite skön musik (Il Divo, Mika (Blame it on the girls), Pussycat Dolls (Hush hush) och Shakira (She wolf) och verkligen se till att packa! Nu!
Oh, ute snöar det för fullt såg jag nu! Motivationen är verkligen inte på topp just nu...


Jaha, vad ska man säga om detta? Åt bla en tallrik med paprika-, abuerigin- och bläckfisksallad och det smakade ganska bra faktiskt :) Älskar bläckfisksallad. Min mormor brukar göra detta när jag är nere i Portoroz. Bläckfisk är gott hur man än tillagar det; i sås med pasta, friterade, grillade, i sallad tillsammans med grönsaker och mycket olivolja osv.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0