Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Have you ever tried to sleep with a broken heart

Gårdagen:
14.00 - 18.00 Svenska lektorat på Universitetet.
19.00 - 00.00 Barnvakt åt världens goaste tös på fyra år och planetens gulligaste 6 månaders kille. Jag har suttit barnvakt åt flickan flera gånger i våras men det var första gången med den lille nye :) Han är helt underbar! Bara att hålla honom och försöka få honom att somna var det roligaste och mysigaste jag har gjort på länge :) Senaste gången jag höll en bebis var när jag var runt tio år...tills igår...och när jag tog upp honom var det en av de mest naturliga sakerna, jag var varken rädd för att tappa honom eller tyckte det var jobbigt när han grät. Alltså, jag kan skriva en hel novell om mina känslor igår kväll men det får sluta här.
00.00 - 02.00 Förbereda en uppgift till fredagens lektion. Hur jag än har försökt har jag inte fått tiden att räcka till de senaste veckorna. Känns bara som om jag har kommit hem och vänt och då jag varit hemma haft en massa saker att fixa via datorn. Hoppas verkligen våren blir lite lugnare så att man hinner andas och njuta av stunden utan behöva tänka och planera i huvudet vad som ska göras efter. I´ll try to be in the moment as much as possible!

Idag:
9.30 - 11.30 Svenska lektorat på Universitetet.
11.30 - 13.00 Fika med Petra på vårt favorticafé och från och med nu stammiscafé "Solist" intill stadsfloden i gamla stan. Är ni i stan, besök detta harmoniska och lugna plats med godaste kaffet med mjölk och chokladmousse.
15.00 Kopiera mitt diplom i det svenska språket samt skriva ut fotokontrakt! (väldigt VIKTIGT!!)
16.00 - 20.00 CityPark med systern för ett sista försök att hitta de perfekta julklapparna! Det är bara en till som fattas för min del :) Skönt det, kunde ha varit värre!

Och så måste jag se till att göra en väldigt viktig sak och den saken heter "att packa". Har inte ens lagt en strumpa i resväskan än. Eftersom jag har haft så mycket att göra så har det inte riktigt sjunkit in att jag åker imorgon, det kommer som sen chock varje gång någon påminner mig. Idag frågade t.ex en kompis: "hur känns det inför morgondagen, är du nervös?" och jag tittade på honom och tänkte "vad snackar han om egent...oh, jävlar Sverige!". Och jag som alltid brukar var så ordentlig och skriva en packlista några veckor tidigare har denna gången inte skrivit ner ett enda ord men det behövs kanske inte. Efter ett x-antal resor från Slovenien till Sverige vet jag vad som ska tas med och vad som får stanna kvar. Dessutom har jag ju saker uppe i Sverige. Som jag brukar säga; jag har halva livet uppe i Sverige och halva i Slovenien. Nu lämnar jag livet och den jag är i Slovenien för att fortsatta leva livet i Sverige där jag lämnade det i början av september. Schizofrenisk? Jajemänsan! Fast å andra sidan börjar jag känna att Slovenien tar över mer och mer...
Men som sagt, packning är det som gäller ikväll!
 


Caféet Solist i gamla stan. Gör ett besök här!

Eftersom jag inte gjort en packlista tar jag denna gången med mig endast kläder som ligger mig varmast om hjärtat just nu :) Givetvis är detta bara ett urval av dessa. Hade varit bad om jag bara hade kommit med tre outfits till Sverige. Fast mina föräldrar skulle vara ganska nöjda för enligt dem har jag mer kläder än alla affärer i Ljubljana tillsammans. Då frågar man sig ju: har de någon gång varit i en klädesbutik? Tveksamt, tveksamt...




Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0