Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I need to be next to you

Först ringer de från jobbet som jag jobbar på under sommaren klockan 7.30 och frågar om jag kan jobba hela veckan. Fick det inte mitt mail? Sedan ringer de på förmiddagen från en försäkringskassa och frågar vad jag vill göra med mina pengar om jag dör. Gubben i telefonen upprepade: "om du omkommer i en olycka" hur många gånger som helst...på ett väldigt käckt och glatt sätt som om det vore det bästa som kan hända dig! Kunde han inte varit liiiiiiiiiite gladare? Jag kunde inte hålla mig för skratt och jag tror att han märkte detta för han började bre på ännu mer. "Ja, 900.000 kr...och du får välja helt själv vem du vill ge dessa pengar...föräldrar eller syskon...om du dör vill säga...du är inte gift va?..."
Han lät alltså allvarligt talat som om han just druckit tio Red Bulls (och jag vet hur det är, inte för att jag har provat själv men jag har varit vittne till en som har gjort det. Ögon stora som tefat och sprang runt som en galning och babblade på om allt och inget...hahah, det var roligt!)
Alltså det är dessa telefonsamtal som får folk att börja med meditation!

Annars har jag varit ute på promenad med Viggo på morgonen.
När mamma kommer hem från jobbet ska hon göra sin berömda pizza (utan att överdriva världens godaste pizza!). Hemligt recept som bara vi i familjen känner till ;) Hon beordrade oss att inte äta någonting till lunch och jag är nu så hungrig att jag snart kommer att...åh, Viggo ser väldigt läcker ut...
Vi ska eventuellt också klä granen idag om tiden räcker till vill säga.
Vi började titta på Merlin season 3 igår. ÄLSKAR den serien. Det är nu tredje julen vi tittar på Merlin. Det har blivit en liten tradition i vår familj. När de slutat filma Merlin kommer vi börja från början. Varje jul en säsong av Merlin.


De italienska kakorna jag gjorde igår. Receptet är blandad med min egen fantasi :) Jag håller på med ett litet projekt just nu, så inga recept kommer på bloggen, endast fotografier på maträtterna. Lovar dock att posta alla recept under våren :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0