Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Late at night I dream of what I need

Jag har börjat med vanan att varje gång jag kommer hem efter att ha varit på stan eller på universitetet en längre tid, göra mig en stor kopp grönt te och lyssna på klassisk musik för att varva ner. Det är helt otroligt vad pigg, lugn och harmonisk jag blir av den kombinationen.
Har haft en väldigt intressant lektion nu på förmiddagen, där vi bland annat gick igenom hur många ord för död det finns på svenska (min uppgift) och hur många på slovenska (elevernas uppgift). På hemvägen tog en kompis och jag bussen in till stan, och vi båda konstaterade att vi hatar att åka buss, han kanske t.o.m lite mer än jag!
Nu ska jag påbörja nästa veckas presentation...och den kommer att bli en höjdare! Ordlistan sammanställer jag i helgen. Ännu en lördag imorgon, tiden går verkligen för fort. Det är därför man ska njuta av varenda sekund och försöka klämma in så mycket vardagslyx som det bara går ;) Göra varje dag speciell...även om det bara betyder att man springer ner till bageriet runt hörnet och köper en äkta fransk crossiant med extra mycket aprikosmarmelad.

Klockan är min absoluta favorit (och också den dyraste av alla mina klockor). Halsbandet köpte jag senaste gången jag var i Venedig (dvs i juni med min kusin).
En kopp te och lite klassisk musik till det gör under. Jag köper te i tehuset "Chai" i gamla stan i Ljubljana.
Och "Oxford Suite part 4" av kompositören Ed Alleyne Johnson kan jag för tillfället inte få nog av.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0