Web Toolbar by Wibiya rosyred -

My lips like sugar

Igår var jag borta vid City Park på eftermiddagen och främst i  utkanten av City Park där alla spanska klädaffärer finns i en hög.  Jag älskar dessa affärer.  Stradivarius, ZARA, Mango, Pull and Bear och Bershka. Och intill alla dessa affärer finns en argentinsk restaurnag. Helt otrolig! Och utegården är tagen direkt från en Vilda västern film. Kan tänka mig att man känner sig som om man befinner sig någon helt annanstans än i en Europeisk huvudstad. Det är ganska dyrt där, men har hört att maten är förbluffande utsökt! Tror mina föräldrar har varit där någon gång. Själv så har jag inte det…men ska besöka denna fantastiska restaurang snarast möjligt, var på vippen att gå in dit igår…men var inte direkt hungrig så…men ska definitivt dit någon gång innan jul. Måste bara få med mig den ”rätta människan”. Vad jag har hört (av min pappa) är att det har massiva blodiga biffar (äkta argentinskt kök är det vi pratar om här) men som vegetarian så kanske inte det är det första jag ska satsa på…nej, nej, jag vill ha något äkta argentinskt utan kött vill säga. Oh, en brilliant idé, min morfar växte upp i Argentina, varför inte ta med honom till restaurangen någon gång när han kommer på besök till Ljubljana?


Nästa vecka ska jag tillbaka till detta spanska-argentinska-shopping-mat-paradis och fotografera en del, så ni som inte har varit där (än) får se hur det ser ut.


Kom hem med det här igår! Om inte detta är världens bästa dessert-to-go??

Kom hem framåt kvällen och satte mig ner med min laptop och plundrade min bokhylla på lexikon och ordböcker och översatte hela kvällen lång. Strax före klockan 20.30 blev jag färdig men allt! Skönt! Sedan skrev jag några långa (och då menar jag långa) mail till kompisar och ett föreningsmail ang. Lucia firandet i Slovenien och Italien. Bestämde också via skype vilka låtar vi ska sjunga + gitarristen ska spela. Det kommer att bli helt UNDERBART!!! Nu är det bara den nya Lucia kronan från Sverige som vi väntar på.
Börjar redan nu få en sådan där härlig julkänsla, ni vet när man börjar förebereda så smått inför jul och vet att man fortfarande har allt firande framför sig. På tal om julkänsla, bara nästa helg kvar och sedan är det första advent!
I förra veckan såg jag på BBC att de redan har tänt julbelysningen i London och att det var ”the Narnia cast” som gjorde det. Och vem tänder en julbelysning bättre än Ben Barnes?? Undrar vem som tänder Ljubljanas julbelysning? Ska man kanske anmäla sig som frivillig?


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0