Web Toolbar by Wibiya rosyred -

The curse unimaginable...

Det går inte att beskriva med ord hur förbannad jag är just nu, jag vet inte vart jag ska ta vägen!!! Kanske det eller förmodligen det bästa fotografiet som jag tagit i mitt liv har försvunnit…eller hälften har försvunnit rättare sagt. Man ser bara halva bilden och sedan är det grått på den andra halvan. Jag menar, vad händer här egentligen??? Och framför allt, V-A-R-F-Ö-R händer det mig? Porque? Warum? Zakaj? Why? Och som avslutning…VARFÖR i Guds namn??? I sådana här situationer önskar jag att jag kunde fler svordomar. Jag kokar över av ilska just nu, känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken. Men jag ska ta och ”cool down” nu och lyssna på lite härlig Mando Diao musik. Sedan ska jag ta på mig skorna och bege mig ut till centrum för att köpa en blus…inte för att det kommer att få mig på bättre humör, men man kan ju alltid prova!


Imorgon har jag presentation #2 om de svenska kändisarna. Fast med min tur lär ju hela power-pointen med alla fotografier, musikklipp och coola animeringar försvinna, så jag får börja om från början …en kvart innan jag ska ha presentationen med svetten rinnandes i pannan och hjärtat galopperandes i 300 km/h! I sådana fall, sätter jag på några musikvideos med Mando Diao, Eric Saade och Eric Hassle, sätter mig i ett hörn längst bak i klassrummet och försöker lipa så diskret som det bara går inför 35 stycken elever. There´s only so much you can do…


Och en kompis skickade ett meddelande innan och frågade om jag ville hänga med på en a capella konsert. Tror ni jag hinner? Tror fan det! Har en hel kväll med översättningar framför mig, redigerande av fotografier, göra en photoportfolio hos ett fotoföretag som jag, btw blev tillfrågad att ha hos dem. ”Jamen visst, ser ni, vill ni bara ha halva fotografier så kan jag gärna ha en fotoportfolio hos er”…skulle jag ha svarat igår! För det är väl de som numera gäller för min del i fotografiväg! Och sedan måste jag slipa lite på min presentation också…såg igår när jag hade den för första gruppen att det behövs lite förbättringar. Meeeeen, jag vill verkligen gå på koserten!!


Nä, skärpning alltså! Inte gråta, inte vara arg. Detta som har hänt är nu historia. Får ta ett annat fotografi imorgon (fast det vette fan om det ens kommer att vara i närheten av det jag tog idag…faaaaaaaaaaaan!) Nu ska jag sätta på ”God Knows”, ”Gloria” och ”Dance with Somebody” med Mando Diao, lägga mig på sängen med händerna under huvudet, titta upp i taket…och försöka att INTE gråta! Det sista blir svårt, mycket svårt...



Jag bjuder på två bilder där, Hör. Och. Häpna., inte hälften fattas! Det första är vad min syster införskaffade idag. Färgen kommer att vara så läcker på hennes läppar. Och sedan fick jag min absoluta favorit choklad av en tjej som jag översätta en konsthistorisk text åt.

Och varje gång jag är lite ledsen i hjärtat (brukar inte hända så ofta, främst när saker inte går som de ska eller saker som jag irriterar mig så in i bänken), tittar jag på något youtube-klipp eller film med Ben Barnes.
Jag har nog sagt det innan, och jag säger det igen! Han är min absoluta favorit skådespelare, så vacker, så charmig, så intelligent, så ambitiös, så rolig, så trevlig, en riktig gentleman...och om inte allt detta skulle räcka så kan han även spela flera instrument och sjunga. Han kan verkligen vara varenda människas, både killars och tjejers förebild. Han är i alla fall min förebild, denne Ben Barnes.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0