Web Toolbar by Wibiya rosyred -

The most beautiful view is the one I share with you



Igår när jag åkte till Univetsitetet hade jag på mig jeans, rött linne, röd-rutig skjorta, uppknäppt mörkbrun skinnjacka samt solglasögon. Dagen var nämligen solig och mild.
Idag när jag steg ut ur huset (lägenheten är en av fyra i ett stort hus) på morgonen kunde jag riktigt känna snön i luften. Var på universitetet i nästan två timmar (hade presentation idag igen om svenska dialekter) och när jag kom ut ur byggnaden snöade det riktigt vackert :) Ingen slask på marken, håret blev inte blött, bussarna gick som de skulle.

Åkte hem och bytte skor och begav mig sedan direkt till CityPark för att träffa en kompis samt för att få årets luciautstyrsel och krona :) Tog en fika med kompisen på övervåningen och upptäckte mitt i en tugga av den gudomliga kolatårtan att det snöade riktigt ordentlige ute. Inte tänkte jag så mycket på det sedan. Innan jag åkte hem kikade jag in i några affärer. Köpte en ny vinterkappa (kort) men snygga knappar och en vit korsettop med hängsmycket och svarta broderier. Och en massa kakor i Interspar! Visar allt imorgon.
Dessutom donerade jag pengar till barn i Afrika nu lagom till jul :) Det gjorde gott i hjärtat! Gör det ni också!



När jag kom ut och skulle till bussen höll jag nästan på att tappa andan. Så mycket snö! Allt var vitt och det bara fortsatte och fortsatte att snöa. Det tog evigheter tills bussen nådde mitt stopp.
När jag väl kom hem var det bara att byta till lite mer vintriga skor och sedan bege sig till centrum med min syster för att inhandla kakor (ännu mer!), te och julprydnader (ännu mer!). Efter hundra år kom vi fram till centrum och gick till Maximarket för att leta reda på svenska pepparkakor.
Vi stod en bra stund och debatterade hurvida vi skulle ta de med cappuccino smak eller de med choklad och apelsin. Det blev det sistnämnda.
Sedan tog vi en tur till gamla stan för att titta in på Chai-huset och köpa te. Efteråt beställde vi varsin kopp med varm choklad och vispad chokladgrädde på ett utefik intill stadsfloden. Innan vi tog bussen hem stannade vi Müller och köpte lite julprydnader samt i mataffären. Köpte med oss nästan halva affären. Eftersom en snöstorm är rapporterad i helgen känns det ganska tryggt att veta att vi i alla fall inte kommer att svälta ihjäl ifall vi blir insnöade.

Nu är jag så trött att jag kommer att tuppa av vilken minut som helst. Ingen mer energi kvar i kroppen nu...
Just det! Innan jag lämnade CityPark gick jag in till djuraffären och tittade på alla små söta djur. Världens sötaste och minsta kanin i en av burarna! Jag blev totalt förälskad. I en sekund eller två funderade jag faktiskt allvarligt talat på att köpa honom...helt sannslöst! Stod en bra stund och bara tittade på honom tills en anställd kom och frågade om han kunde hjälpa till med något och väckte mig på så sätt ur min trans. Jag var alltså helt hypnotiserad. Och jag kan fortfarande inte låta bli att tänka på honom...kaninen alltså, inte den anställde.
Jag funderar alltså ALLVARLIGT talat på att köpa gullbollen med grå och vit päls! Tror dock inte min min hund i Sverige skulle uppskatta detta. Han har en tendens att bli väldigt svartsjuk...


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0