Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Beauty is eternity gazing at itself in a mirror

Hade en väldigt intressant lektion på morgonen. Älskar fredagslektionerna. Gick (notera att jag inte tog bussen) sedan hem från universitetet till lägenheten. Tog sådär en halvtimme genom hela centrum och hade sällskap av en kompis halva vägen. Det var väldigt varmt idag. Solen sken, det blåste svala vindar som fick alla löv på marken att flyga omrking och det var faktiskt, utan att överdriva, för varmt med jacka. Kompisen sa att han förstod att jag tyckte det var för varmt som har vuxit upp i Sverige! Jag kunde inget annat än att hålla med honom! Framåt kvällen åkte systern min och jag till centrum för att leta efter höstjackor. Finaste jackorna fanns utan tveckan inne på ZARA. Och jag blev helt salig när jag upptäckte att ena väggen på undervåningen var full med splitternya kläder från ”English Style by ZARA”.  Jag ÄLSKAR den engelska posh-landsbygds-stilen men tweedkavajer, mysiga pullovers, skjortor, scarfar och stövlar. Och allt detta i färgerna grått, beige, mossgrönt, vitt och svart!

En annan klädaffär som jag rekommenderar och älskar är ”Stradivarius”. Det är sällan jag går in i en affär och vill köpa precis allt som finns där, ”English Style by ZARA” och ”Stradivarius” är undantagen.  Stradivarius är precis som ZARA spanskt, och här blandas den söta romantiska stilen med mycket blomporträtt, spets och satin med ”sjörövarstilen” (som jag kallar det för) med höga stövlar och ”orkesterjackor ” och kavajer med gyllene kungakronor på knapparna.

För att göra en lång historia kort, så ska jag in till ZARA i nästa vecka och förse mig själv med lite nya ”engelska kläder”. Och eftersom jag inte köpte något klädesplagg idag (nej, hittade ingen jacka för den delen heller) köpte jag istället ett x-antal produkter för hud och hår. Vågar inte ens nämna hur mycket det gick på. Trodde kassörskan skojade först MEN är de nya hårprodukterna så bra som det påstås att de är var det absolut värt att spendera så mycket pengar på…tja, sin yta! ”Yta framför allt” som min pappa anser är min och systerns motto.

Pratade med mamma uppe i Sverige en liten stund innan via skype och hon berättade att hennes arbetskompis ska gifta sig imorgon och att hon ville att JAG skulle fotografera bröllopet. Det är en komplimang som heter duga. Tack snälla du! Önskar jag kunde vara i Sverige imorgon och fotografera den underbaraste dagen i ditt liv, tyvärr så kan jag inte det. Hoppas du får en oförglömlig dag och jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta! :)


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0