Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Värmen är tillbaka

Sitter just nu och väntar på att batteriet till min Nikon D3000 laddas färdigt. Tänkte nämligen gå till Tivoli Parken för en liten photosession (finally!). Det har varit en riktigt varm dag idag. När jag lämnade lägenheten på morgonen var det rejält kallt, redan dags för handskar (vilka jag glömde idag) men när jag lämnade universitetsbyggnaden framåt klockan tolv sken solen och halsduken/scarfen behövdes inte. Givetvis lyckades jag också glömma solglasögonen hemma.
Tog en sväng till en italienska affär i utkanten av Ljubljana.
Under tiden jag har varit hemma har jag också lyckats ordna (kategorisera) min spelningslista på min notebook. Som ett resultat av detta har jag lyssnat på mina favoritlåtar med Lady Gaga (och det är en hel del kan jag tala om) i över en timme nu!
- Bad Romance
- Just Dance
- Papparazzi
- Pokerface
- Beautiful Monster (ft. Ne-Yo)
- Money Honey - Love Game
- Eh eh (Nothing else I can say)
- Alejandro
- Fashion
- Telephone (ft. Beyonce)
- Love Game

Hörde förresten av en kompis i Sverige att det redan börjat snöa däruppe! Jag hoppas vintern inte kommer till Ljubljana på myyyyycket länge. Vi vill ha solsken, lagom kalla/varma dagar och ingen snö/slask i alla fall fram till första advent. Men eftersom Ljubljana bara ligger cirka 10 mil från orterna i de Julianska Alperna (som vi slovener kallar "vår" del av Alperna) så är det föga troligt att värmen håller i sig ända fram till december!
(Medelhavsklimat vid kusten, inlandsklimat i Ljubljana, och bergsklimat i Alperna).
Turister med dragning till höga berg och vackra vandringsturer bör besöka de slovenska alperna, eller de Julianska alperna. Området i det nordvästliga Slovenien är ett imponerande naturområde med över 2900 växtarter och åtskilliga vilda djurarter såsom björn och gemser, vilka alla får jagas!
Triglav, Sloveniens högsta berg på 2864 meter, har bland annat gett namn till den stora nationalparken i området, och fungerar även som Sloveniens nationalsymbol.

Systern min och jag tog bussen till Tivoli Parken, där jag äntligen kunde fotografera lite. Tyvärr var ljuset inte till min fördel. Fick inte till ett enda bra foto som skulle passa in i min portfolio...MEN ska dit en tidig solig morgon igen snarast möjligt. När vi gått igenom parken gick vi en promenad till gamla stan där vi köpte stekta kastanjenötter och bara beundrade den vackra staden Ljubljanas stadskärna/gamla stan.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0