Web Toolbar by Wibiya rosyred -

For beauty being the best of all we know

Min syster och jag åkte idag på förmiddagen till kyrkogården för att ordna inför All Helgona. Precis som igår hade vi underbart höstväder och bakom alla skyskrapor och höghus kunde vi se de snötäckta Alperna. Vi köpte lite blommor och tände ljus för farmor och farfar. Efteråt gick vi till marknaden utanför själva kyrkogården, strosade runt lite, åt kastanjer och sockervadd :) All Helgona är en stor högtid i Slovenien, då familjer och släktingar åker tillsammans till "sina" gravar för att lämna stora blomsterarrangemang och tända ljus. Runt 1. november är praktiskt taget alla kyrkogården över hela Slovenien smockfulla. Det sades förr att under dessa långa nätter kom de dödas andar tillbaka till jorden. Nu ska jag iväg till universitetet för ett jobbpass på nästan sju timmar! Och imorgon efter ännu ett långt jobbpass på morgonen åker min syster och jag ner till mormor och morfar vid kusten för att spendera några lediga dagar där :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0