Web Toolbar by Wibiya rosyred -

No matter what you´ve been through



Det har varit strålande väder precis varenda dag nu. Dagarna börjar med en sovmorgon till cirka 9.00, lång dusch och sedan frukost på en av alla terrasser här hemma. Direkt efter däckar vi i solstolarna och solar fram till lunch, givetvis går vi upp till mormor i lagom tid och hjälper henne med maten (jag är alltid ansvarig för salladerna, här nere vid kusten är det mycket fisk och vi måste ha en eller flera sallader varenda dag!).

Efter maten tar vi vanligtvis en promenad till antigen Portoroz, Bernardin eller Piran. Eller så fortsätter vi att sola, läsa, lyssna på musik. Vid 18.00 går vi upp till mormor, gör kvällsmat (sallad) och tittar därefter på L´ereditá och Montalbano eller något annat som visas på Rai Uno, Rai Due, Rettequattro, Italia 1 etc.

Vid 22.00 går vi, min syster och jag ner till vår familjs del av huset, slänger oss på sängen men antigen frukt, godis (nu när det varit påsk) eller någon Bacardi Breezer och tittar först på något avsnitt av Workaholics och efter det någon film.
Vi följer inget schema eller så men på något sätt har det ändå blivit så att dagarna nästan ser identiska ut...inte mig emot, för dessa dagar vi har här är rena rama paradiset!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0