Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Tacospizza deluxe



Vi körde på förmiddagen ner till centrum i Portoroz och inhandlade en massa mat till kvällen för min syster och jag bestämde att vi skulle slå till på stort och tillaga vår specialité. Detta gjorden vi en kväll när våra kusiner som växt upp i Singapore men numera studerar i England och med vilka vi spenderade varenda sommar i Portoroz kom på besök till Sverige förra sommaren. Alla våra föräldrar (deras pappa är vår mammas lillebror) var nere i huset i Portoroz. Jag tror att de var ganska oroliga vad vi fem kunde hitta på i Sverige, för vi är ju ganska kända för att göra alla platser vi besöker tillsammans ganska osäkra. Hahaha ;) Vi ska inte ens gå in på vilka små huliganer vi var i vår segelklubb i Portoroz...
Men deras vistelse i Sverige blev hur bra som helst och alla uppförda sig som de skulle, undantaget kanske var Alex, den lilla spjuvern men nu ska vi inte gå in på detta ;)

Hur som helst vi gjorde tacospizza en kväll och ockuperade precis hela köket, alla höll på med just sina pizzor som om vi var konstnärer säkra på att vår senaste målning/skulptur (dvs pizzan) skulle bli ett mästerverk värt att beskådas samtidigt som vi lyssnade på musik och dansade som idioter! Efter gjorde vi rocky-road kakor, duschade Viggo. Katja fick sedan torka honom med hårför, Daniel och Gregor förbereda några filmer och Alex och jag åkte ner till affären en kvart innan de skulle stänga för att införskaffa ännu mer godis, snacks och dricka till vår ultramegafilmkväll som började med filmen som Alex och jag tittat på hela sommaren, när vi kom hem från jobbet, strök kläder eller var allmänt lata: Law Abiding Citizen.
Den var lika bra som vanligt kan jag tala om!

Men nu tillbaka till Portoroz och våra tacospizzor.
Det kanske låter svårt och invecklat men det är så simpelt är jag nästan skäms över att skriva ner receptet.
Ta bara några tacos-bröd/pannkakor/tunnbröd och lägg på allt som du älskar. In i ugnen till osten smält och sedan är pizzan redo att serveras.

Idag la jag på tomatsås, basilika, peppar, oregano, majs, tomat, mozzarella, parmaskinka, edamer, zucchini, äggplanta, paprika, oliver, ruccola och ringlade över rikligt med olivolja.
Min favorit :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0