Web Toolbar by Wibiya rosyred -

William & Kate



Igår tittade jag på filmen om William och Kate. Den var ganska bra och absolut inte dålig så som så många trodde den skulle vara. Kan tänka mig att titta på den igen någon gång i framtiden.

Idag however gick jag upp ganska tidigt (för att vara påsklov) för att såklart följa hovbröllopet. Först tittade jag på när gästerna anlände till kyrkan via BBC men bytte snart till svenska TV4 eftersom de hade lite roligare kommentatorer samt lite andra chat-grejer runtomkring.
Som jag nämnt tidigare var jag jättenyfiken på Kates klänning och det var en aningen nervöst att sitta och vänta på att hon skulle uppenbara sig. Och när hon gjorde det...den absolut vackraste bruden jag har sett hittills. Hennes klänning var en klockren tia. Underbar!
Jag satt och ryste genom hela bröllopet och mot slutet kom även tårarna. Det var så otroligt vackert, romantiskt och elegant alltihopa att jag knappt finner ord för att beskriva det. Helt perfekt!

Fast jag kanske ändå måste erkänna att kronprinsessan Victoria och prins Daniels bröllop i Stockholm förra året var snäppet vackrare. De visade liter mer känslor, för att inte tala om bröllopssången framförd i kyrkan av Bjöns Skifs och Agnes!!

Det känns en aningen tomt nu när allt detta är över. Som man har gått och längtat, funderat över hur hennes klänning skulle se ut, hur kyrkan skulle vara smyckad och alla dessa tidningar med bilder på William och Kate på förstsidorna. Var man än gick veckan innan bröllopet såg man dem två! :) Ett sådant vacker par!
Jag har sagt det innan och jag kan säga det igen: jag är en stor sucker för kungliga bröllop. Inte att jag själv skulle stå på något torg med flagga i ena handen och champagne i den andra och titta upp på en storbildsskärm och följa bröllopet, men att sitta hemma och spana in alla detaljer med mina falkögon är mer min grej
Jag älskar allt som är stilrent och elegant och toppen av isberget i form av elegans är hovbröllop! 
Ögongodis i fem timmar, vem säger nej till det?? Låtsas inte om den här frågan, pappa.

Och på tal om falkögon. Jag vet redan en därhemma som noterat allt med dagens bröllop och redan klippt och klistrat, skrivit och tecknat, diskuterat och bestämt med sig själv för att så småningom försöka sig på en karriär som bröllopsfixare åt två så småningom hysteriska kvinnor (jag och min min syster).
Suck...mamma, vi får kompromissa ok?

Och en liten rolig/irriterande sak:
Fick ett sms från en kompis i början av ceremonim som skrev: Har du ropat än?
Vaddå ropat?
tänkte jag och smsade tillbaka denna fråga.
DET SKULLE HA VARIT JAG!!!
Eh, tänkte inte ens kommentera detta. Efter ca en timme skickades ett annat sms från samma kompis: Jag tyckte jag hörde någonting i fjärran.
Jag smsade tillbaka och frågade vad hon för sjutton svamlade om och undrade om hon inte hade något bättre för sig än att störa mig mitt i denna viktiga och historiska händelse.
Svaret var: Det var någon som ropade: DET SKULLE HA VARIT JAG!! Det var du va va va?? Erkänn!

Tänker inte skirva ner den här personens namn men du vet vem du är och jag har bara en sak att säga dig:
Fan ta dig för att strö salt över såret på detta viset!
Nä, skämt åsido :) Mormor som den optimist hon är tröstade mig i alla fall med: Du kan ju alltid satsa på Harry.
Eh, tack mormor fast...VAAA??

Det är nämligen känt att min mormors mål är att gifta bort oss tre tjejer som ingår i hennes stora barnbarnsskara som består av stort sett endast manliga avkommor med kungligheter eller blåblodiga gossar.
Alltså...jag vet inte ens hur jag ska reagera...




Brudtärnan och brudens syster hade också en helt makalöst vacker klänning.

Innan hon steg ur bilen höll jag andan och jag satt som på nålar. Inte blev jag besviken inte!

Fotografier lånade från Svensk Damtidning (www.svenskdam.se)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0