Web Toolbar by Wibiya rosyred -

IF I CAN MAKE IT HERE, I CAN MAKE IT ANYWHERE

New York - Alicia Keys

Och vilken låt passar bättre än underbara sångfågeln Alicia Keys New York Broken Down?? När jag var i New York lyssnade jag dock nästan uteslutet på OneRepublic.

Try Sleeping With A Broken Heart - Alicia Keys

Bara för att hennes låtar är i en klass för sig.

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg hittade jag igår när jag städade i en av mina byrålådor en scrapbook från The City, The Big Apple, självaste New York, tillsammans med ett x-antal videoband från NYC (det är hemligt material, nädå ;) + en massa underkläder från Victoria's Secret (tror de införskaffades i Soho, på Times Square, vid shoppinggallerian intill östra Central Park och givetvis på Fifth Avenue, mitt emot stadsbiblioteket). Jaaaa...vi plöjde igenom de flesta VS butiker. Så fort vi fick syn på en stack vi in huvudet, likså Starbucks kunde inte komma ifrån oss.


Ett litet tips vi fick från en av de anställda i VS butiken i Soho: Keep away from fire, for God's sake!
Okidoki...

Vilka tider, vilken härlig resa, vilka underbara minnen för hela livet!
Jag fullkomligt ÄLSKAR New York. Som en arbetskompis som också varit där sa: that's my place on earth, NYC is where I belong!
Kunde inget annat än att hålla med henne. Jag vill dit igen inom en inte alltför avlägsen framtid.
Och London! Älskar London!
Om jag hade fått välja mellan att bo i New York eller London hade det varit ett tufft beslut för min del! Skulle försöka få det att funka att bo i NYC under vardagarna och London under helgerna. Eller tvärtom!
Och ta en vecka varje månad till att besöka Ljubljana/Portoroz/Bohinj och allt och alla som finns där! :)



Nähä, nu ska jag faktiskt kika på videosnuttarna vi filmade i New York. Ser speciellt framemot vår rundvandring i Central Park, där kommentarerna och våra reaktioner om jag minns rätt är gnaska underhållande ;)
Oh, TAKE ME BACK TO NYC!!!

Ska ta någon dag då jag hinner och klippa ihop det bästa från filmsnuttarna, göra filmen svartvitt (I have a thing for black & white) och lägga till musik. Sedan den kanske kommer upp på bloggen, men bara kanske :)
Och så måste jag först och främst installera ett nytt videoprogram för detta jag har nu sucks big time... milt sagt!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0