Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Can I change my mind?

Jaha, fotografierna vittnar om vad jag har hittat på denna extremt kalla lördag. Morgonpromenad med Viggo där jag lyckades att lägga mig på snön för att fotografera lite, vet inte vem som var mer förbryllad; Viggo, jag eller mannen som gick förbi med sin hund.

Detta kanske låter lite konstigt för er som inte har växt upp i Sverige när jag säger att till frukost åt jag en toast med skagenröra (en sallad bestående av räkor och majonäs) och en toast med Kalles kaviar (kanske lite för mycket märkte jag när jag tog min första tugga ;) Men gott är det!

Efter att ha tittat på Herrarnas störtlopp åkte jag med mina föräldrar till mataffären för helgens och veckans inköp. Till lunch blev det friterade bläckfiskringar (jag ÄLSKAR bläckfisk), avokado (jag AVGUDAR avokado mer än vad jag älskar bläckfisk) och potatissallad. Fisk till både frukost och lunch, precis som det ska vara :)

Eftermiddagen ägnades åt piano, läsning och plugg (på min systers säng, hennes vägg är konstigt nog den skönaste att luta sig mot!) och efter allt detta så tog jag, hör och häpna, en joggingtur ut i skogen. Viggo hängde såklart med. Vi promenerade fram till skogssträckan och sedan började vi jogga. Har aldrig känts bättre men det kanske var i det kallaste laget. Stackars Viggo, när jag väl satte igång att springa sprang han bredvid, skällde och tittade efter sig hela tiden. Han trodde väl att någon var ute efter oss eller bara att jag blivit helt knäpp! Det är svårt att veta vad som rör sig i den jyckes lilla huvud.
Och när vi ändå pratar om Viggo. Tidigare idag när jag läste och han låg som en liten boll intill mig tog jag tag i ett av hans bakben vilket gjorde att när han senare vill flytta på sig inte kom någostans. Han försökte med alla knep kan han för att komma loss men det enda som verkligen skulle fungerat skulle han inte ens i sin vildaste fantasi tänka sig att göra. Den hunden skulle hellre gnaga bort sitt bakben för att komma loss än att bita mig. Vilket jag i och för sig hade förtjänat i en sådan situation!

Och nu har vi precis ätit hamburgare och ska strax titta på en ny film med Russel Crowe (han är grym i alla sina filmer). Men först när jag lagt ifrån mig datorn (har redan börjat få en del hat- och varningsblickar) så det blir det sista från mig nu.
Ha en fortsatt trevlig lördagskväll :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0