Web Toolbar by Wibiya rosyred -

It´s gonna feel real good, gonna make a difference

Den här lediga dagen behövde jag verkligen. Mamma och alla andra som jobbar inom vården hade en föreläsning om palliativ vård (vård i livets slutskede). Mamma var helt begeistrad när hon kom hem och jag ångrade att jag inte följde med. Samma föreläsning ges även imorgon men då jobbar jag från 8.00 till 16.00...och givetvis börjar den 9.00 och slutar 12.00. Hur perfekt är det på en skala från ett till tio??
 
För övrigt har jag inte gjort så mycket idag. Kollade mobiltelefoner på netonnet och rådfrågade pappa som är ett äkta IT-snille. Jag har tröttnat på min gamla mobil och behöver verkligen en ny nu. Like...pronto!
Får se om och när jag klickar hem någon som har fallit mig i smaken, tycker för det mesta att alla är ganska tråkiga/klumpiga/för stora/för små/fel färg...

Yes guys, you got it! I´m extremely hard to please! Får ta och bygga en egen mobiltelefon. Det är inte ofta jag blir nöjd med elektronik-grejer och jag kan tänka mig att det finns fler sådana där ute...hmmm, det kanske är något man ska börja tänka på lite smått! Nåja, är väldigt nöjd med min nya systemkamera men när det kommer till dessa finns inte så många alternativ. Svarta, stora och samma "design". MEN! Jag är väldigt nöjd med min vita notebook! :)

Och påtal om att bygga sina egna elektronik-prylar. Did you know my dad build one of his computers...from scratch?? I och för sig beställde han datordelarna från lite varstans i Europa, så det kan ju anses som fusk! Vet dock inte exakt hur mycket han använder den men...tanken räknas!
Han sa att han hade tråkigt. Ja...du...att bygga en dator är ett bra tidsfördriv :o Vissa tar en tupplur, läser en bok, ringer en vän, tar en promenad...och så finns det de som bygger datorer.
Hmmm, har inget att göra...om man skulle bygga en dator tro?

Nej, det ska man verkligen inte! Man ska göra sig en sallad, sätta sig i soffan och titta på Halv åtta hos mig.
Har förresten lyssnat på gamla godingar från 80-talet :) Och eftersom man är 80-talist själv vore det en väldigt svag insats från min sida att inte lista de allra bästa låtarna från det årtiondet. Värt att nämna är också att jag inte ens var född när ganska många av de här låtarna kom ut!
Om ni frågar mig gjordes den bästa musiken just under 80-talet och den musiken är någonting vi kommer att mata våra barn med även i fortsättningen!

1) Kiss on my List - Daryl Hall & John Oates
2) Livin´on a Prayer - Bon Jovi
3) Don´t stop believing - Journey
4) Armageddon It - Def Leppard
5) Start me up - The Rolling Stones

and the list continues...


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0