Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Far away and dreaming

Har jobbat från 7.00 till 13.00. Det var liiiite, men bara pytteliiiite svårt att ta sig upp ur sängen idag vid 5.30. Ställde klockan redan vid 5.00 men alltså allvarligt talat! V-E-M går upp så tidigt egentligen?!
Det var riktigt kul att jobba idag, fast när jag skulle krossa medicinen till en av patienterna krossade jag nästan pekfingret också och det var väl det speciella som hände idag, annars flöt allting på bra.
Förutom debatten med vårdtagaren som försökte övertyga mig idag igen om att hon redan hade fått medicin för bara en sekund sedan av en liten dvärg som enligt henne stegade ut ur rummet precis när jag kom in. Okeeeeej...alltså jag har varit med om SÅ MÅMGA sådana historier och påståenden genom alla år att det är något helt normalt i mina öron när någon säger att det ligger en elefant under sängen eller att en sjörövare tittar in genom fönstret varje kväll.

Och jag har börjat med (o)vanan på jobbet att dricka en kopp svart kaffe innan jag börjar jobba, en kopp kaffe med mjölk på förmiddagsrasten och en svart utan socker runt tre-tiden. Måste börja vänja mig vid grönt te igen!
Efter jobbet gick jag ner till mammas jobb och vi fortsatte sedan till mataffären och jag passade på att köpa lite smått och gott till imorgon. För då kommer nämligen Sara tillbaka från Norge och vi ska ha vår traditionella filmkväll :)

Nu: power-walk med Viggo, har laddat en spelningslista på min ZEN-player med bara Maroon 5. Ikväll blir det "Halv åtta hos mig" och kanske en film efter det. Är som sagt ledig imorgon och har en del att förbereda inför filmkvällen.
Och så tänkte jag kanske hinna med att se slutet på handbollsmatchen mellan Sverige - Argentina. Vem vinner? Argentina all the freakin´way! :) Vi har ju ganska många argentinska släktingar nere i Argentina så man måste ju hålla lite tummar för dem också. Jag får heja på Sverige i en annan sport...typ hästhoppning som jag faktiskt gillar att kolla på :)

Och förresten: min mamma kan det här med ljusblommiga och romantiska mönster. Jag skulle personligen inte välja att ha lampskärmar i blommönster i mitt hem men visst är det fint! Om jag någonsin har ett lantställe i t.ex. Skottland (bara ett exempel) vid någon fin sjö med ett enormt gammaldags kök med en stor köksö där alla sorters grönsaker, frukter och kryddor samlas, ja då ska jag också ha allt i blommiga mönster; grytlappar, kökshanddukar, tallriksunderlägg you name it.
Fast det som sagt ute på landet och först när jag är 60+ ;)



Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0