Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I promise I will take care of you

Igår fredag, var en äkta feel-good-day i all sin prakt.
Vissa tycker att bilderna nedan är "gräsäteri" medan vissa av oss som är lite normalare i ganska många avseenden tycker att det här är himmelriket severat på ett fat!
Satt och åt frukten och tittade på You Again. Vi ni ha den ultimata skrattupplevelsen spana då in dansscenen i dansstudion i filmen. Jag kan inte beskriva hur full av energi och glädje jag var efter, så jag tog en lång promenad med Viggo trots att det snöade rejält ute. Vissa dagar är bara som de ska vara... :)

Men framåt kvällen efter lite Let´s Dance (det blir man ju också glad av!) och kallskuret tittade vi på filmen som spelas på Göteborgs-festivalen just nu: Never Let Me Go. Jag satt med gråten i halsen så fort jag förstod vad filmen egentligen handlade om. Mot slutet rann tårarna nerför kinderna.
Filmen låter oss följa tre ungdomar som växer upp på en idyllisk internatskola någonstans i Storbritannien. Men ingenting är som det verkar och handlingen resulterar snart i en ödesdiger kamp mot klockan. Det här är en dystopisk framtidsvision som inte lämnar någon oberörd!

Filmen är baserad på en roman av Kazuo Ishiguro, en japansk författare uppvuxen i England. Pappa läste boken för många år sedan och hävdar att den är ganska tung och svårt att ta sig igenom men jag ska försöka mig på den i alla fall. Dock påstar pappa att filmen är mycket bättre än boken, vilket är något helt nytt för mig eftersom jag bara har varit med om att böckerna har varit bättre än filmerna. Men det är ju alltid en första gång för allt!

Ett tips: se Never Let Me Go


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0