Web Toolbar by Wibiya rosyred -

You see things and you say, 'Why?' But I dream things that never were and I say, 'Why not?

Har jobbat från 7.00 till 10.00 idag och därmed betyder det att jag är ledig resten av dagen :) Vi har haft strålande solsken två dagar i rad och idag var inget undantag. I och för sig var det kolsvart ute när jag gick till jobbet (idag var det INTE lätt att ta sig upp ur sängen kan jag tala om för er!) men framåt nio när jag tittade ut genom kontorsfönstret såg jag att solen tittade fram bland lite glesa moln. Och när jag knallade hem lite över tio fanns inte ett enda moln! Det är så det ska vara :) Snö på marken, taken och träden och strålande solsken!

Tog inte ens av mig skorna eller ytterkläderna när jag kom hem utan bad bara mamma att utrusta mig med kamera och hund. Vi tog en promenad genom "my hood" (bilderna nedan).

Och igår var jag ledig hela dagen och det slutade med att jag spenderade den i mataffärer på förmiddagen, i Kroksjön efter lunch, tittandes på en skräckfilm på eftermiddagen och till sist att äta pappas helt fantastiska, gudomliga, makalösa ciabatta. Om mamma är Pizza-Gudinnan, är han Ciabatta-Guden!

Och på tal om pizza. Mamma ska göra sin berömda, utan tvekan världens godaste pizza ikväll. Och för att spinna vidare på Pizza-historien så måste jag bara påpeka att den sämsta pizzan jag någonsin ätit var i Venedig, när jag var där tillsammans med Ida och Karin för att fira min födelsedag för två år sedan. Jag vet inte vad det var vi fick på tallriken men jag skulle inte vilja kalla det för pizza. Ändå tyckte vi det var rätt mysigt att sitta där och isteet var verkligen superbt! Både lokalen inträngd i en pytteliten och smal gata strax intill San Marco var typisk italiensk med röd-vita dukar och levande ljus i en butelj och de roliga kyparna som var väldigt angelägna om att ta kort med oss, var så italienska som det bara går.
Ida och Karin trives väligt bra eftersom Italien var ganska nytt för dem, men för mig som har fått min dos av Italien sen jag föddes kunde inte riktigt förstå exakt vad som är så speciellt med Italien. Jag menar, varenda land har något speciellt som jag uppskattar men det är inte så att jag dyrkar allt som har med det landet att göra! Eller?

Nu ska jag skriva ner alla jobbtider jag fick nästa vecka i min kalender, läsa lite och lyssna på två av mina favoritlåtar just nu:
Fields of Gold - Eva Cassidy och Wonderful World - James Morrison (his voice does not match his body!)
Kanske spela lite piano också men tror mina fingrar måste tina upp lite först...

Fotografier från min lilla photo-session igår vid Kroksjön kommer upp någon gång under eftermiddagen, så håll utkik :)


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0