Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Let me take you to a secret place

De här två veckorna som jag var i Portoroz var helt galet underbara! När jag befinner mig i närheten av havet mår jag som allra bäst! Lugn, harmonisk, utvilad och lycklig.
Jag älskar Ljubljana och trivs vädigt bra i storstan men den slovenska kusten (Portoroz) har en speciell plats i mitt hjärta, kanske beror det på alla minnen från barndomen då vi spenderade varenda sommar (hela två månader) i Portoroz och alla roliga äventyr med mina syskon och kusiner i och utanför segelklubben.
Jag har på något sätt alltid känt att jag hör hemma vid kusten och trots att jag är född i Ljubljana och vuxit upp i Sverige känner jag mig som en Primorka (namnet på människor från landskapet i Sloveninen som heter Primorska och befinner sig vid det Adriatiska havet). Folk brukar alltid säga att det hörs (dialket) att jag är från kusten. 
Nä, det är konstigt, när jag befinner mig i Portoroz, när jag blickar ut över havet vet jag att jag är "hemma".


Lite fotografier från vår segelklubb J.K. Pirat. Så otroligt många minnen därifrån. När jag tänker på min uppväxt och allt jag gjorde under den tiden är det inte skolan i Sverige , fritidsintressen eller resorna som ploppar upp i huvudet först utan det är segelklubben ;)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0