Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I let my walls come down

Hejsan!
Efter att ha kommit hem från kusten var det fullt fart i Ljubljana. En miljon saker som skulle tvättas, strykas, packas, inköpas, folk som skulle träffas, saker som skulle lämnas in och hämtas.
Sista kvällen beställde min syster och jag hem mat. En jättegod pizza med spenat, lök och färska champinjoner. Några avsnitt av "The Mentalist" och pizza till det och alla oroliga tankar om att man inte packat färdigt försvann i ett nafs!

Dagen därpå på förmiddagen var allt packat, städat och vi redo för avfärd så vi drog till centrum för att shoppa i någon timme (in i det sista va?) innan avresan. Hittade en sanslöst snygg blus inne på ZARA.

Vid 16.00 satte vi oss på bussen som tar oss från Ljubljana till Sverige. När vi kom till busstationen kom Tina (som pluggar svenska och konsthistoria på universitetet) till oss två systrar. Jag trodde att hon väntade på sin lokala buss men det visade sig att hon också skulle till Sverige! :D
Hur kul är inte det?? Och ingen av oss visste att den andra skulle åka och ändå prickade vi rätt vecka och rätt datum. Haha!
Vi höll ihop hela resan och därför var det inte tråkigt eller jobbigt en enda sekund som det kan bli ibland när man reser själv.
I alla fall, roligaste resan på länge. På färjan hade vi speciellt kul när vi debatterade om hurvida roligt eller hemskt det skulle vara om Jason från Fredag den trettonde kom upp på vår buss med sin mask och motorsåg. Vi gappskrattade så vi nästan låg på golvet! Sedan utforskade och sprayade vi parfym innen på Parfume Shop, och köpte en massa choklad och godis för partyt vi tänkte ha på bussen! ;)
Jättekul att vi åkte tillsammans, Tina! :D

Fotade bara lite när vi åkte igenom Österrike. När vi åkte genom Tyskland var det natt och mörkt, i Danmark var jag så trött att jag inte orkade ta upp kameran, och i Sverige längtade jag bara efter att komma hem och ställa mig i duschen!

Förresten, trevlig midsommar (i efterskott). I år blev det inga potäter och ingen sill eftersom tiden inte räckte till.
Och grattis till Slovenien (mitt älskade hemland) som fyllde 20 år i helgen! :)
Hipp Hipp Hurra! :D


Btw, min familj säger att när jag stiger ut ur bussen (24 timmar genom hela Europa) eller ett flygplan (med mellanlanding någonstans i Europa där väntetiden är några (eller många) timmar, så ser jag ut som om jag precis stigt ut ett fancy café efter att ha träffat kompisar över en kopp kaffe.
Eh...bara för att jag inte väljer att resa i mjukisbyxor och tofflor (inte för att någon i min familj gör det!). Eller en annan anledning kanske är att jag inte alls ser helt slut ut efter en lång resa?? ;)
Skorna som ni ser på andra bilden köpte jag för två dagar sedan och var den här gången mina reseskor. Så himla sköna. En liten, liten klack och helt makalöst mjukt skinn.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0