Web Toolbar by Wibiya rosyred -

When it gets tough, we got to fight some more

Till och börja med säger vi grattis till Tina (Maze) och Slovenien för guldmedaljen i slalom i Schweiz igår och den fina tredje platsen i den totala alpina världcupen :)
Och tack och hej säger vi till Tina (Törner) som inte tog sig vidare till final i Let´s Dance igår :(

Idag ligger snön kvar, även om asfalten är totalt snö- och isfri. Solen steker på ganska bra idag också.

Mitt slovenska nummer har tyvärr gått ut, vet inte riktigt hur jag lyckas med detta men så är det i alla fall. Inte mycket att göra åt...eller det kanske är exakt det jag ska göra: något åt detta.
Ska fråga IT-snillet alias pappa vad som göras kan alt. maila SiMobil och be lite snällt om det kan aktivera mitt nummer igen. Eller så skaffar jag ett nytt helt enkelt :) Förändring är alltid bra, eller?

Trodde samma sak hände med mitt svenska nummer men det visade sig efter mycket om och men och efter åttiosjutusensexhundrafemtiotvå och ett halvt försökt att logga in på min Comviq-sida att så inte var fallet utan att det är giltigt fram till augusti. Sweet!

Oh, hahah! Jag kom inte in på min Skype. Men efter några mail hit och dit så fixade jag ett nytt lösenord som jag skrivit ner överallt i min kalender, so now I´m back!

Och en sak till. Fick för mig någon gång under den gångna sommaren att det skulle vara en ypperlig idé att trycka upp splitternya visitkort. Så jag trixade lite med olika designer och funderade långa stunder över exakt vilka kontaktuppgifter jag skulle ha på mina fräna nya visitkort.
Valde en respektabel och välkänd firma på internet som trycker upp dina visitkort och fick ett specialerbjudande som jag bara inte kunde säga nej till. Om man besällde 500 visitkort, fick man 700 gratis och inte bara det, utan de 500 skulle ha en design och resterande 700 en annan.
Wow, två olika designer, dra mig baklänges i en rostig barnvagn och kalla mig Håkan! tänkte jag och klickade "acceptera" såfort som fingrarna tillät, rädd för att erbjudandet skulle dras tillbaka i nästa sekund.

Så Viktoria beställde 500 gröna neutrala visitkort + 700 tjejiga visitkort med blommor vid ena hörnet = kort och gått 1.200 visitkort med mitt namn, det slovenska och det svenska mobilnumret och två olika mailadresser.
Och inte bara det, jag fick detssutom en jättehäftig visitkorthållare :)

Efter lite mer än ett halvår som ägare till dessa balla och tjusiga visitkort funkar sen igår inte det slovenska numret, ett av mailen har jag avslutat eftersom a) sidan inte öppnas/visas eller b) sidan öppnas/visas men allt är blankt eller alternativ c) sidan hoppar upp och ner så mycket att jag tror jag har fått konstanta cp-ryck i ögonen pga detta.
Så av de 1.200 visitkorten har jag nu kvar 1.180!
Och jag funderar allvarligt talat på att tända i kaminen idag och kasta in visitkorten, ett efter ett i ren jävelskap!

Och för att göra det hela ännu värre är jag nu samtidigt som jag skriver detta (kvinna vet ni, kan göra hur mycket som helst samtidigt) inne och kollar på nya designer för jag ska nämligen beställa nya visitkort! Inte lika många, högst 100!
Samma misstag tänker jag inte begå en gång till.
Ja, skratta på ni bara, det kanske låter lattjolajban i era öron, men kom ihåg: what comes around goes around!

Och vill ni veta en grej som är ännu VÄRRE???? Jag tror att jag just skaffat mig ett rejält datavirus för bara tio minuter sedan för datorn tjuter som fan på höga varv. Alla Antispyware, Avast, Avira, Threatfire och allt vad de heter håller på nu som om det vore Circus Maximus-time i datorn och gubben i datorn som högt och tydligt meddelar (skriker?): "Caution, a virus has been detected" gör inte det hela bättre. Oh, gud nu vill sirenen vara med också! :(
Jag har ju för fan värsta Pearl Harbour attacken i datorn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Måste sluta nu och försöka rädda vad räddas kan!
Hej då!


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0