Web Toolbar by Wibiya rosyred -

To get back up again

Ush, vilket höstrusk vi har här ute idag.
Tog bilen bara för det (inte lathet denna gången) ner till biblioteket, vidare till mataffären och fiskbilen, sedan ett sista stopp i en annan affär för lite "påskshopping".
Letade förgäves efter en inredningstidning som jag har fått tips om att den ska vara väldigt bra, en massa inspiration på cupcakes och inredning i New York m.m.
Nu är jag hemma. Har fyllt i min tjänstgöringsrapport som ska vara inlämnad i morgon, ska strax ringa kommunen och lönekontoret och be om ett nytt lönebesked eftersom de hade gjort fel på den första. Aj aj aj...

I eftermiddag hade jag tänkt att plugga lite, planera en svenskaövning in i minsta deltalj. Och sedan hade jag faktiskt tänkt att tända i kaminen (det är verkligen kallt ute, åkte förbi sjön på hemvägen och man kan nästan tro att vi befinner oss mitt i värsta höstmånaden), läsa en ny bra bok med Viggo vid mina fötter och en kopp te i handen. Mamma köpte i förra veckan kanske det bästa gröna teet med jasmin jag smakat hittills. 



Och sedan tänkte jag avrunda dagen med filmen Not Since You, äta lax med en härlig och färgglad sallad och såklart titta på Halv åtta hos mig.
Och som avslutning på kvällen håller jag alla tummar jag har på att vi ska titta på Blue Bloods :) 
Vi tittade som sagt på The King´s Speech igår kväll och oh, vad bra den var! :) Skulle kunna se om den hur många gånger som helst! En klockren 10 av mig :) Colin Firth: best best best!!

Imorgon jobbar jag, dock inte tidigt på morgonen och inte till sent på kvällen utan bara några timmar mitt på dagen. Perfekt, det där är mina favoritdagar...förutom alla lediga dagar såklart :)


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0