Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Don´t tell anybody about the way you hold my hand

Jag har ingen fatasti whatsoever. Jag vet allvarligt talat inte vad jag ska dela med mig av till er! Befinner mig i en liten svacka just nu. Har precis tillfrisknat från en veckas sjukdom och har med andra ord inte jobbat på nästan två veckor. Det känns nästan som om jag bara går runt hela tiden och väntar...väntar på något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Väntan på våren? Väntan på att åka tillbaka till Slovenien? Väntan på att de ska ringa från jobbet och säga att jag kan komma tillbaka och jobba nu, att det inte finns någon risk att jag kan smitta någon? Vad är det jag väntar på? Är det kanske en kombination av alla dessa saker?
Trodde jag skulle explodera (kroppen har verkligen ingen ro just nu) idag så jag klädde på mig och tog ut Viggo på en lång promenad runt Kroksjön (tar cirka en timme att komma dit, gå runt hela sjön och komma tillbaka hem). Det har aldrig gått fortare, helt plötsligt var jag hemma igen och det har framför allt aldrig känts bättre att gå, andas och fylla huvudet med nya tankar!

Viggo såg ju ut som hej-kom-och-hjälp-mig när vi kom hem så det blev spadags för honom och det var verkligen nödvändigt. Planerade redan igår att han skulle få sig en ordentlig avtvättning idag.
Han avskyr att duscha, avgudar att fönas och tål inte att kammas.
Så nu efter cirka två timmar av nu-ska-vi-förvandla-lufsen-till-lady-missionen så lukar han som en efterrätt och ser riktig proper ut. At last, the Beast is now a Beauty!
Fin, stilig, vacker, snygg, läcker, delikat, prydlig, anständig, städad, elegant, chich, nätt, grann, ordentlig, utsökt, förtjusande, ljuv, ståtlig, förnäm, nobel, respektabel, tjusig, snitsig, välvårdad, sedesam, fiffig, sprättaktig, väldoftande...ja, precis allt som han var född till att vara!

Imorgon står följande på programmet: ner till jobbet för att hälsa på lite, fråga i receptionen om damen-i-glasburen fått min tjänsstgöringsrapport för februari månad (eftersom jag i måndags så elegant "slängde" in den genom en liten liten springa vid glasfönstret. Den landade på hennes skrivbord men om hon (som var på utbildning och därför inte kunde ta emot min lönerapport (typiskt!) verkligen fått den är en annan femma. Man vet aldrig när, var och hur vissa föremål bara får små fötter och springer iväg för allt de är värda!
Sedan ska jag en sväng ner till biblioteket för lite research. Och framåt kvällen om vädret tillåter ännu en sväng runt Kroksjön för jag märkte idag att det verkligen är någonting jag behöver just nu!

Hoppas ni har haft en bra dag?
Nu ska jag bänka mig framför TV:n och Halv åtta hos mig. Och om jag inte misstar mig är det dags för Blue Bloods idag igen :) Det är min absoluta favorit serie just nu. Såg på nya Camelot häromdagen också och den var...väldigt bra och intressant, tycker om att den verkligen håller sig till legenden om King Arthur på ett korrekt sätt, vilket man inte kan säga om t.ex. Merlin (som också är helt fantastisk!) där det ändras både lite här och mycket där, på alla håll och kanter!

Men ja, har ni inget att titta på försök er på Blue Bloods (Tom Selleck, Donnie Wahlberg, Will Estes), Camelot (Jamie Campbell Bower, Joseph Fiennes), Lights Out (Holt McCallany) eller/och Merlin (Colin Morgan, Bradley James).

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0