Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Hunger is the best sauce in the world

God eftermiddag på er, en sådan vacker söndag som den här :)
Idag var det min tur att mätta alla munnar här hemma. Det blev något ytterst enkelt och en av mina absoluta favoriträtter, eftersom jag avgudar räkor :) Jag skulle kunna leva på enbart skaldjur.

Dagens pastasås är både kryddig och gräddig. Det är mitt egna lilla påhitt, kort och gott rörde jag bara ihop saker som jag älskar till en sås för några år sedan och voilá så blev det detta:

Måtten är inte exakta och vid de flesta ingredienserna vet jag inte hur mycket jag använde eftersom jag går väldigt mycket efter smak, speciellt när det kommer till såser. Så prova er fram och tillsätt mycket av det ni gillar helt enkelt ;)

* olivolja
* 1 stor lök
* 2 vitlöksklyftor
* rivet skal från 1 stor citron
* 1 msk chilipeppar
* räkor
Hacka löken och vitlöken. Fräs i olivolja en stor stekpanna. Tillsätt räkorna, det rivna citronskalet och chilipeppar. Låt räkorna suga upp fonden från de övriga ingredienserna.

* matlagningsgrädde
* citronpeppar
* mjölk
* persilja
När räkorna är gyllenbruna (betyder att de har sugit upp saften bestående av citron och chilipeppar) tillsätt matlagningsgrädde, lite lite mjök (bara för att det ska bli mer rinnande), citronpeppar samt persilja.
Koka valfri pasta. Servera citron- och räksåsen med pastan och ringla över lite olivolja.
There you go ;)



A good cook is the peculiar gift of the gods. He must be a perfect creature from the brain to the palate, from the palate to the finger's end.
                             - Walter Savage Landor


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0