Web Toolbar by Wibiya rosyred -

All the fear in these lonely dreams

Så mycket att berätta, så lite tid. Får sammanfatta allt så gott det går. Var på universitetet från 14.00 till 19.00 igår och direkt efter sista svenska lektionen var Petra och jag så hungriga att vi attackerade första bästa restaurang, som turligt nog var Parma. Världens godaste sallader. Beställde grönsallad med rökt parmaskinka, soltorkade tomater, färska champinjoner, youghurt-dressing och en massa annat som jag tyvärr inte ens kommer ihåg just nu. Namnet på salladen var ”Kärlekens dag”. Helt klart bästa salladen jag ätit i mitt liv. Givetvis var det ständigt återkommande samtalsämnet under kvällen oerhört underhållande… lite interna skämt och så vidare.

Idag mötte jag upp Petra vid 13.00 och vi gick till bokhandeln på jakt efter böcker med cupcakes, en dag ska vi baka cupcakes och dekorera dem med alla sorters färger, strössel, marsipanblommor och djur, frukt och bär… you name it! Vid 13.30 hade jag bestämt fika med Polona, så vi gick till Café Zvezda (café stjärna) mitt i centrum. Fick en påse med en massa fint av Polona, älskar minispegel från Paris (hon firade nämligen nyår i Paris). Tack för presenterna Polona, älskar varenda sak men minispegeln från Paris tar ändå priset! Helt underbar! Tusen tack!

Vid 15.30 mötte jag upp min syster och vi gick till Da Bu Da mitt i centrum för lite asiatisk mat. Kokossoppa med svamp och kyckling samt tunndeg fylld med knapriga grönsaker. Så gott att det inte finns ord för att beskriva dessa smaker. Da Bu Da är en av mina favoriter här i Ljubljana, jättemysig inredning, gudomlig mat… och jag älskar helt enkelt deras menyer, vid varje rätt finns nämligen en liten berättelse om själva rätten.
Jag har börjat med något nytt på restauranger, ett litet tips jag fick för inte så länge sedan. Istället för att beställa en huvudrätt (där de oftast serveras alldeles för mycket mat) beställer jag numera bara några förrätter och ju hungrigare jag är desto mer förrätter. Perfekt! I Barcelona åt vi jättemycket tapas varje dag och det är verkligen det perfekta sättet att prova på olika smaker utan att för den delen bli proppmätt. Man tar lite av varje, varierar smaker och blir mätt på ett ”skönt” sätt.

För övrigt så har jag lyssnat och tittat på Blues framträdande på Eurovision Song Contest hela förmiddagen och… oh, vad bra de var! Ju fler gånger man lyssnar desto bättre blir de! Varför vann de inte?? Min första reaktion när jag såg dem i lördags var katastrof. Men nu när allt sjunkit in (jag är dock fortfarande arg för att Azerbadjan vann och Italien slog Sverige med två fjuttiga poäng!) så var det faktiskt inte så katastrofalt trots allt!


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0