Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Is it time to set you free? Is it time to let it be?

Vilken bra dag jag har haft idag!
Allt började med att jag var totalt utvilad på morgonen, hoppade i duschen och piggnade till ännu mer, gjorde mig en dunderfrukost med stekta ägg, toast och grönt te som fyllde mig med energi och kraft till max. Tittade igenom alla mina mail, världsnyheterna på BBC samt lite bloggar. Har även skickat efter mycket om och men mitt "projekt" upp till Sverige (nu får vi se vad som händer!), redigerat min power-point presentation, sammanställt en tillhörande ordlista från svenska till slovenska och allt detta till den underbara låten "Someone new".
Eftermiddagen spenderades på universitetet och kvällen inne i centrum med att gå i affärer och (jag vet att det är tidigt än) titta efter de perfekta julklapparna till mina nära och kära.

Sitter nu hemma med fredagens samt nästa tisdags presentationer. Det är lika bra att få det gjort så fort så möjligt så att man kan njuta av helgen, och fram tills deadline bara finslipa det hela.
Dessutom har jag en översättning som jag måste ta itu med från engelska till slovenska. Inte den lättaste texten kan jag tycka...men det ska nog gå. En hel del konst-uttryck och termer (konsthistoria). Tur att jag har ett x-antal lexikon i bokhyllan både från Oxford och Cambridge och från slovenska, svenska, tyska till engelska + ett antal olika lexikon på datorn.
Ibland när man tittar på mina bokhyllor kan man tyckta att det är två olika personer som äger hyllorna.
På en av dem har jag läroböcker, alla lexikon, fotoböcker, mappar med noter, engelska klassiker samt prydnader från bl.a New York, Venedig och Barcelona.
På en annan hylla har jag däremot ett fat med smycken och klockor samt äkta tjejböcker av Marian Keyes, Sophie Kinsella, Danielle Steel och Candace Bushnell.
Det hela ser inte alls konstigt ut. Mina kläder är minst sagt lika välorganiserade. Koftor för sig, skjortor för sig, jeans i en hög, finbyxor i en hög, pumps på en hylla, stövlar på en annan, scarfar i en låda, halsdukar i en annan, vantar i en tredje. Och allt detta har jag att tacka min mamma för som kan å sin sida tacka sin pappa (min morfar jobbade på lastfartyg som maskinchef och under trettio år besökte precis hela världen...och ni vet hur pedantiska soldater och sjömän är?)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0